Converteren. Dat is wat een landingspagina moet doen bij veel bedrijven. En dat is ook meteen het lastigste. Toch zijn er manieren om je conversie significant te verhogen door middel van A/B-testen. Dat hebben we bij Sellian ook gedaan. En met succes.

Wat is een A/B-test?

Bij het uitvoeren van een A/B-test worden twee pagina’s vergeleken, waarbij er één belangrijk element verschilt. Na verloop van tijd wijzen de resultaten uit of dit verschil significante effecten heeft gehad, in het voordeel van variant A of variant B. A/B-testen zijn van belang omdat ze helpen inzicht te krijgen in welke elementen belangrijk zijn voor de doelgroep – bewust of onbewust. Door de resultaten van de A/B-test te vergelijken, kun je op basis van deze kennis een weloverwogen beslissing nemen. Bijvoorbeeld bij het optimaliseren van een nieuw ontwerp van je website!

“We should use the A/B testing methodology a lot more than we do today” – Bill Gates, 2008

Daar had Bill Gates gelijk in. Kijk maar eens naar de resultaten van het onderzoek onder de A/B-tests bij onze klanten.

a/b-test conversie landingspagina sales marketing groningen sellian

Ook je conversie verhogen?

We zijn altijd op zoek naar manieren om conversie te verhogen. Voor onszelf, maar vooral voor onze klanten. Dit doen we door een marketingplan op te stellen op basis van wat een bedrijf echt nodig heeft. Vervolgens gaan we aan de slag met inbound marketing, bijvoorbeeld.

Meer weten over hoe wij inbound marketing inzetten om leads te genereren? Download dan ons gratis whitepaper!