050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van de begroting. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Natuurlijk moet u groeien in omzet en in winst. Maar hoe gaat u dat realiseren? Meer van hetzelfde, met het bestaande marketing en sales team? Of gaat u in 2019 bewust voor duurzame groei middels marketing en sales?

Wat gaat u anders doen komend jaar?

Is er nog veel meer te halen uit de bestaande relaties? Of groeit u sneller als u meer nieuwe klanten gaat binnenhalen? En lukt dat met het huidige team of moeten er ‘hunters’ bij?  En op welke extra omzet mag u dan rekenen het komend jaar? Invullen van getallen blijft een gok…

Anders denken

Wellicht verrassend maar het advies is: investeer in 2019 niet in sales, maar in marketing. Neem een belangrijke strategische afslag. Het zal u op termijn geen windeieren leggen, het aantal gekwalificeerde leads zal substantieel groeien. Maar het vergt wel een andere route. Eén die u niet gewend bent. Heeft u het lef om deze belangrijke keuze te maken? Verdiep uzelf eens in inbound marketing.

Lees: de marketing & sales strategie van de toekomst

Leadgeneratie anno 2018

Bij leadgeneratie was het in 2018 voor de meeste bedrijven cruciaal om te focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten. De praktijk leert echter dat veel bedrijven op dit vlak voor een uitdaging staan. Accountmanagers hebben het te druk, hebben geen zin of zijn simpelweg niet goed in acquisitie. Hoe dan ook, vaak is er te weinig focus op acquisitie. Hoe komt u dan aan voldoende nieuwe klanten? En haalt u uw target als commercieel verantwoordelijke?

De rol van marketing vroeger

Vroeger ondersteunde marketing met het maken van brochures, het organiseren van beurzen en het bedenken van acties en mailingen. En vandaag? Op welke manier draagt uw marketingafdeling substantieel bij aan het genereren van leads voor sales in 2019?

Leg dit jaar het fundament voor een volledig vernieuwde strategie voor acquisitie en pluk de vruchten! Marketing genereert gekwalificeerde leads, sales volgt ze op. Beide zitten in hun kracht. Want zeg nou zelf: acquisitie, vindt uw buitendienst dat leuk, zijn ze er goed in en hebben ze daar voldoende aandacht voor?

Hoe u dat doet?

De rol van marketing in 2019

Anno 2019 is een modern en succesvol marketingteam in staat om suspects te triggeren en aan te trekken. Online opvallen met waardevolle content. Laat zien dat u ‘thought leader’ bent in uw vakgebied. Deel kennis en val op, structureel. Trek klanten aan. Marketing automation en andere slimme software registreren het gedrag van de suspect en op een geleidelijke manier wordt de suspect een prospect. Inside sales (= marketing) werkt de prospect op tot een gekwalificeerde lead. Let wel, dit kan soms maanden of zelfs jaren duren! Pas wanneer de lead gekwalificeerd is volgens ANT (Authority, Need, Time), wordt het estafettestokje doorgegeven aan sales. En die zijn er dan maar wát blij mee.

Ook marketing meetbaar begroten

Heeft u ooit uw marketingafdeling afgerekend op de resultaten? Op harde criteria, zoals dat ook gebeurt bij sales? Het kan! Sterker nog, het moet. Alleen dan kan er een enorme boost worden gegeven aan verdere omzetgroei. Marketing als ingespeeld team is een feest!

Zelf doen of (gedeeltelijk) uitbesteden?

Natuurlijk zal u binnen het bedrijf de nodige expertise en capaciteit hebben. U heeft vast niet stilgezeten. Een online marketeer of social media expert. Of niet. De vraag is echter of daar het maximale resultaat uit wordt gehaald. Bovendien zijn het schrijven van teksten, het inside sales proces, marketing automation en andere slimme software onmisbare schakels. Het is een proces dat – mits nauwgezet op elkaar afgestemd – het verschil gaat maken. Maak gebruik van een expert die dit alles aanbiedt. Het levert op de lange termijn gegarandeerd meer op dan een accountmanager! En u kunt het vlot implementeren. Maak uw salesorganisatie toekomstbestendig!

Er zijn inmiddels talloze bedrijven zeer succesvol geworden door (een deel van) hun marketing uit te besteden. Ook dat is een duidelijke marketing & sales strategie. Specifieke expertise is immers noodzakelijk en die kunt u niet allemaal in dienst nemen. Het is een betere investering dan het aannemen van een accountmanager.

Omzetgroei realiseren in 2019 met sales én marketing

Wilt u in 2019 omzetgroei realiseren, dan moet u nu de juiste afslag nemen op het gebied van marketing en sales. Kiest u voor meer van hetzelfde of neemt u de afslag van de toekomst? Het is aan u! Maar één ding is zeker: als u doet wat u deed, dan krijgt u wat u kreeg!

Wilt u meer weten over de ontwikkelingen en enorme kansen in het acquisitievak? En over de nieuwe rol van marketing?

Of bent u getriggerd en wilt u eens sparren? We komen graag bij u langs! Neem contact op!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

Calculator Acquisitiekosten berekenen

Calculator: Bereken uw acquisitiekosten

Hoe veel zou u uit mogen geven aan nieuwe klanten? Met deze online calculator kunt u eenvoudig uw acquisitiekosten berekenen!

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.