050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie, zoals koud bellen, werkt niet meer; u belt altijd ongelegen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat uw eigen telefoon afgaat en een “Onbekend” nummer in uw scherm verschijnt? U twijfelt. Opnemen of niet? U besluit het te doen, misschien is het wel belangrijk. “Goedemiddag, u spreekt met Michelle van X, bel ik gelegen?” U probeert uit te leggen dat ze niet zo gelegen belt en dat u geen interesse heeft, maar Michelle gaat door met praten en blijft herhalen dat het maar heel even duurt. Ze begint met haar verhaal en benadrukt dat ze een uniek aanbod heeft, duidelijk volgens script. Vijf minuten later hangt u de telefoon op. U was niet geïnteresseerd in het product, bent een irritatie rijker en Michelle (helaas voor haar) is zeker geen klant rijker. Bij inbound marketing gaat dat anders.

Aantrekken en inspireren in plaats van koude acquisitie

infographic klantenwerving koude acquisitie koud bellen online marketing bureau groningen sellian

Infographic alternatief koude acquisitie

Het ongevraagd benaderen van de potentiële klant, oftewel koude acquisitie, is niet meer van deze tijd. Deur tot deur verkoop, koud bellen, voorbijgangers aanspreken, het wordt allemaal als vervelend ervaren en is daarom niet effectief (zie infographic). Het is niet meer aan u om te bepalen waar de vraag vanuit prospects ligt, het is aan de prospect zelf om te bepalen wanneer en waar hij op zoek gaat naar informatie en een product of dienst. Waar u voor kunt zorgen, is de beschikbaarheid van deze informatie binnen uw organisatie. U heeft de mogelijkheid om uw klanten te inspireren met content.

Door gebruik van video’s, infographics, foto’s, blogs, whitepapers en meer, kunt u de potentiële klant inspireren. Natuurlijk wordt er nog steeds contact opgenomen met de klant, maar voordat dit wordt gedaan moet hij eerst overtuigd raken van de kennis en expertise van uw bedrijf. Wanneer de prospect vrijwillig gegevens afgeeft (contactformulier, downloads), kunt u hem verder verleiden door middel van persoonlijk contact of relevante content.

Maar wat werkt beter dan koude acquisitie?

De belangrijkste tip voor acquisitie is te beginnen met schrijven. Zorg voor relevante content die de prospect wil lezen en op zal zoeken. Begin dus bij de klant, die staat immers centraal. Bedenk wat de klant wil weten en speel hierop in. Zet vervolgens online leadgeneratie in om ervoor te zorgen dat u meer waardevolle leads krijgt en zo tijd bespaart door geen ongeïnteresseerde prospects koud te bellen. Graag gaan we met u in gesprek om u hierbij te helpen! Of lees eerst meer over effectieve leadgeneratie met inbound marketing in ons whitepaper.

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

offerte nabellen opvolgen per mail tips sellian sales groningen

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?