Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet je bloggen voor je bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Hoewel er geen precieze richtlijn is voor hoe vaak je moet bloggen, lijkt regelmatig bloggen wel heel belangrijk. Als je iedere week op dezelfde dag publiceert, creëer je meer binding met je lezer. Deel je deze content ook nog via bijvoorbeeld social media, dan neemt het aantal vaste lezers nog verder toe.

Meer mailen is niet altijd spam

Bij GrooveHQ gingen ze van eens per twee of drie weken publiceren naar eens per week. Iedere keer dat een blog online werd gezet, werd dit ook met een e-mail campagne gepromoot. En de resultaten waren geweldig. De open-rates groeiden van 14,8% naar 49,4%. Daarnaast daalde het percentage uitschrijvingen van de e-mails van 2,9% naar 0,9%. En dat terwijl de geabonneerden dus twee tot drie keer zo veel e-mails ontvingen!

Zolang de content die jij publiceert waardevol is voor de bezoeker, zal hij dit niet als spam zien. Sterker nog, hij leest het steeds meer. Probeer de klant iets te leren of te amuseren. En zolang je dit regelmatig doet, verbetert de customer engagement.

Verslaafd aan Game of Thrones én jouw blogs

hoe vaak moet je bloggen game of thrones sales online marketing bureau groningen sellianEr zijn niet voor niets veel mensen die verslaafd zijn aan een bepaalde serie. Game of Thrones bestaat uit slechts 10 afleveringen per seizoen. De kijkers moeten soms een jaar wachten op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En toch is het een enorm succes. Regelmatigheid is belangrijk, maar kwaliteit is nóg belangrijker.

Dus hoe vaak moet je bloggen?

Probeer voor jezelf eens uit hoe vaak je in staat bent te bloggen. Het kan geen kwaad om vooruit te werken. Misschien kun je in een creatieve bui wel drie blogs op een dag schrijven. Dan kun je dus in één klap drie weken vooruit. Dus als je eens per drie weken gaat zitten schrijven, kun je makkelijk elke week een blog publiceren en delen.

Bovendien kun je blogs fantastisch gebruiken als aanvulling op een whitepaper, bijvoorbeeld. Zo ben je weer een stap dichter bij het opstellen van een inbound marketing strategie. Ben je benieuwd naar wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op of download ons gratis whitepaper voor meer informatie!