+31 88 626 73 71 contact@sellian.nl

Accountmanagers en new business

Als u als bedrijf wilt groeien is new business genereren onmisbaar. Natuurlijk, ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. En als ze de focus moeten leggen op cross- en deep-selling, dan gaat dat ook nog wel lukken. Maar… Accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor veel directies en commercieel managers.

Accountmanagers zitten vaak (te) veel binnen. Het uitwerken van offertes, uitzoekwerk… Ze zijn druk met van alles en nog wat. Hoe veel klanten bezoeken ze wekelijks? Tussen de zeven en tien klanten per week? En hoe veel daarvan zijn bezoeken aan prospects?

Natuurlijk, in iedere branche werkt het anders, maar toch… Heeft u overigens ooit uitgerekend wat het u zou opleveren wanneer iedere accountmanager twee bezoeken per week meer zou doen? Of één prospectbezoek per week erbij zou hebben?

New business voor accountmanagers

Accountmanagers houden niet van acquisitie maar willen wel new business. Terwijl ze het wel leuk vinden om met geïnteresseerde prospects in gesprek te gaan. Maar het in contact komen met prospects, dat blijft een uitdaging. Mogelijk heeft u als commercieel verantwoordelijke al meerdere keren erop gehamerd. Aandacht voor acquisitie náást het relatiebeheer. Zelden komt het gewenste resultaat eruit.

U kunt ervoor kiezen om uw salesteam te verdelen in farmers en hunters. Waarbij de hunters vrijwel altijd jonge gasten zijn die het op energie wel een paar jaar volhouden. Acquireren, netwerken, telefonische acquisitie… Is dit wel de juiste oplossing anno 2018? En bovendien: wanneer gaat deze junior renderen? Na een half jaar? Of een jaar? Of moet u na die periode concluderen dat het niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?

De wereld van acquisitie is veranderd. En hoe! Hoewel hele volksstammen vasthouden aan de traditionele manier van (koude) acquisitie is er al jarenlang een bewezen alternatief. Denk anders. Denk in de huidige mogelijkheden! En zet uw sales medewerkers in hun kracht!

Uit onderzoek blijkt dat 94% van de bedrijven zich online oriënteert. Dus is het zaak om gevonden te worden zodra de suspect in de markt is. Kunt u het nog volgen?

New business genereren met inbound marketing

Sinds bijna 10 jaar is in Nederland de systematiek inbound marketing overgewaaid om new business te genereren. Corporate bedrijven in Nederland werken er al jarenlang mee. En met succes. Het is verbazingwekkend dat deze bewezen aanpak voor het genereren van hoogwaardig gekwalificeerde leads verder nog zo onbekend is. Want het werkt! Het is dé oplossing om de accountmanagers in stelling te brengen. En meer new business te doen!

Het vergt echter een heldere strategie en een investering om de omslag te maken. En belangrijker nog: de omslag in denken. Een strategische keuze dus. Niet uitbreiden met een junior sales die acquisitie gaat doen, maar de organisatie klaarstomen voor de toekomst. De afdeling marketing wordt verantwoordelijk voor de leadgeneratie en het inside sales team levert de hooggekwalificeerde leads aan sales. Een enorme kostenbesparing en vele malen effectiever. Met een goede marketing & sales alignment wordt het estafettestokje goed doorgegeven van marketing naar sales.

Het acquisitievak is de laatste jaren enorm veranderd. Pas uw sales-organisatie tijdig aan voordat het te laat is. Repareer het dak nu het nog droog is.

Kent u Kodak nog? Ooit waren ze wereldmarktleider met fotocamera’s en fotorolletjes. Wie had gedacht dat het binnen enkele jaren helemaal voorbij zou zijn. Het acquisitie-vak zit middenin eenzelfde metamorfose. Wees er op tijd bij om een andere koers te varen, het kan nu nog!

Whitepaper

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Sellian

Amsterdam • Groningen

088 - 626 73 71

contact@sellian.nl

Volg ons

Wij zijn er voor u!

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken?