050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Professioneel netwerken is helemaal in. Voor B2B-ondernemers is het een geweldig middel om nieuwe klanten te vinden en op de hoogte te blijven van de alles wat zich in de branche afspeelt. Maar is het wel zo’n geweldig middel? Wat is het rendement van netwerken eigenlijk?

Het doel van netwerken

Het doel van netwerken is vooral contacten te leggen met mensen of bedrijven die u kunnen helpen. Dat gaat niet zomaar, het vergt voorbereiding. Vooraf heeft u voor ogen wie u wilt spreken op de nieuwjaarsborrel, omdat u weet hoe diegene u kan helpen.

Het belang van netwerken

Maar daarnaast is het belang van netwerken dat u uw bedrijf kunt laten zien. U wordt bekend bij de juiste influencers. Daarnaast kunt u zich afvragen wat u voor anderen kunt betekenen. Immers, wie goed doet, goed ontmoet. En netwerken is een kwestie van geven en nemen. Het is bouwen op vertrouwen, waardoor u overkomt als een betrouwbare partij.

Het rendement van netwerken

Maar wat is het rendement van netwerken eigenlijk? Als u veel moet netwerken om één klant binnen te halen, is dat het dan wel waard? Als u iets voor uw professionele netwerk op LinkedIn plaatst, komt er misschien wel vaker een lead uit dan wanneer u zich actief op één bedrijf richt.

Professioneel netwerken in cijfers

Professioneel netwerken kost nu eenmaal veel tijd – en tijd is geld. Daarnaast heeft het een beperkt bereik en zullen veel mensen niet oprecht geïnteresseerd zijn. Hoelang bent u (actief) bezig met netwerken? U kunt de tijd die u hieraan kwijt bent omrekenen naar geld. Welk uurloon zou u zichzelf geven en wat zijn dan de uiteindelijke kosten? En wat levert het dan uiteindelijk op?

Leads genereren het hele jaar door

Over het algemeen zijn er veel efficiëntere manieren om leads te genereren. Manieren die meer rendement hebben. Al met al hopen we natuurlijk dat u een geslaagde nieuwjaarsborrel achter de rug heeft. Maar om leads te genereren is meer nodig. Alleen leads in januari is niet voldoende, u wilt natuurlijk meerdere leads over het hele jaar.

Bij Sellian zijn we experts op het gebied van B2B leadgeneratie. Hierbij maken we gebruik van meer dan alleen een nieuwjaarsborrel. Wilt u meer weten wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen? Download dan ons gratis whitepaper of vraag een vrijblijvend consult aan!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?

Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...
B2B marketing sales strategie toekomst smarter business development sellian groningen

De B2B Marketing & Sales Strategie voor de Toekomst

Een marketing en sales strategie is essentieel om succesvol te zijn. In deze longread blog leggen we uit welke B2B ontwikkelingen niet mogen ontbreken in die strategie!

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!