050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, ongeacht of u B2B of B2C gericht bent. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen. U kunt (wetenschappelijk) onderzoek gebruiken om een punt te maken, maar ook in de stijl van een column iets teweeg brengen. Hoe dan ook, het is van belang dat u afsluit met een duidelijke Call To Action (CTA) die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Wat is een blog?

Kort gezegd is een blog een prikkelende, interessante of leuke tekst. Een blog op de website van uw bedrijf biedt veel meer voordelen dan de meeste mensen denken. Ten eerste is bloggen enorm belangrijk voor uw website. Ten tweede kunt u het gebruiken om te laten zien dat u de absolute expert bent op uw vakgebied. Maar niemand leest dat toch, zo’n wc-eend verhaal?

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die een wc-eend verhaal willen lezen. Maar zelfs als u dat zou doen, dan nog kan bloggen belangrijk zijn. Zo creëert u namelijk geïndexeerde pagina’s. En hoe meer geïndexeerde pagina’s, des te groter de kans dat u een bezoeker op uw website krijgt: een potentiële klant.

 

Wat is een blog niet?

Maar een blog zou geen wc-eend verhaal moeten zijn. Zelfs al bent u ontzettend gepassioneerd over uw product of dienst, dan nog moet u dit vermijden. De kunst is om niet te bloggen over uw aanbod, maar over de vraag van de potentiële klant. Als hij zich hierin herkent, zal hij doorlezen. En uiteindelijk komt hij dan bij de oplossing uit: uw aanbod.

Daarom kunt u beter een probleem aankaarten, in plaats van de oplossing. U doet immers zaken met mensen die werken voor bedrijven, niet met de bedrijven zelf. En mensen zijn altijd op zoek naar problemen. U kunt die problemen in een blog onder de aandacht brengen. Dit kunt u enerzijds doen met behulp van cijfers of anderzijds door paniek te zaaien in een soort column. Het hangt vooral af van uw doelgroep.

 

Hoe ziet een blog eruit?

In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website.

Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt. Online wordt namelijk maar een kwart van iedere tekst echt gelezen. Bezoekers scannen snel de tussenkopjes om te zoeken of het antwoord op hun vraag daadwerkelijk hier te vinden is.

 

Wie gaat een blog schrijven?

Behalve het schrijven van een aantrekkelijk en interessant blog, komt er dus nog meer bij kijken. Denk hierbij niet alleen aan tussenkopjes, maar ook aan bijvoorbeeld SEO, inclusief linkbuilding. Zo moeten er links naar eerder gepubliceerde content in de nieuwe blog staan. En vice versa moeten in oude blogs relevante links aangemaakt worden naar het nieuwe blog. Al met al kost bloggen dus relatief veel tijd. U bent eigenlijk nooit tevreden. Er kan altijd wel iets bij en u bent snel geneigd alsnog te veel over uw aanbod te praten. Het is daarom verstandiger het bloggen aan iemand anders over te laten, die zich volledig hierop kan focussen.

Bij Sellian hebben we schrijvers die zich verdiepen in uw bedrijf. Vervolgens verdiepen zij zich ook in uw potentiële klant. Vanuit die gedachte gaan ze bloggen. Uiteraard heeft u wel het laatste woord, want het is tenslotte uw bedrijf.

 

Wat doen we met een blog?

Wij kunnen precies zien door wie de blogs die we voor uw bedrijf maken worden gelezen. Daarnaast bouwen we ieder blog op tot een duidelijke CTA. Doordat de lezer doorklikt en misschien zelfs contactgegevens achterlaat in ruil voor het whitepaper, kunnen we leads genereren voor uw bedrijf. We houden elke lead in de gaten en bouwen een leadscore op. Vervolgens brengen we de lead op het juiste moment met u aan tafel.

Dus ga bloggen! Het levert meer op dan u denkt, met name op de lange termijn. Hiermee wordt u gezien als de expert in uw vakgebied. Download ons gratis whitepaper om ook leads te genereren!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

wat is een whitepaper schrijven inbound marketing sales sellian

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...
offerte nabellen opvolgen per mail tips sellian sales groningen

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!