050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, ongeacht of u B2B of B2C gericht bent. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen. U kunt (wetenschappelijk) onderzoek gebruiken om een punt te maken, maar ook in de stijl van een column iets teweeg brengen. Hoe dan ook, het is van belang dat u afsluit met een duidelijke Call To Action (CTA) die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Wat is een blog?

Kort gezegd is een blog een prikkelende, interessante of leuke tekst. Een blog op de website van uw bedrijf biedt veel meer voordelen dan de meeste mensen denken. Ten eerste is bloggen enorm belangrijk voor uw website. Ten tweede kunt u het gebruiken om te laten zien dat u de absolute expert bent op uw vakgebied. Maar niemand leest dat toch, zo’n wc-eend verhaal?

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die een wc-eend verhaal willen lezen. Maar zelfs als u dat zou doen, dan nog kan bloggen belangrijk zijn. Zo creëert u namelijk geïndexeerde pagina’s. En hoe meer geïndexeerde pagina’s, des te groter de kans dat u een bezoeker op uw website krijgt: een potentiële klant.

 

Wat is een blog niet?

Maar een blog zou geen wc-eend verhaal moeten zijn. Zelfs al bent u ontzettend gepassioneerd over uw product of dienst, dan nog moet u dit vermijden. De kunst is om niet te bloggen over uw aanbod, maar over de vraag van de potentiële klant. Als hij zich hierin herkent, zal hij doorlezen. En uiteindelijk komt hij dan bij de oplossing uit: uw aanbod.

Daarom kunt u beter een probleem aankaarten, in plaats van de oplossing. U doet immers zaken met mensen die werken voor bedrijven, niet met de bedrijven zelf. En mensen zijn altijd op zoek naar problemen. U kunt die problemen in een blog onder de aandacht brengen. Dit kunt u enerzijds doen met behulp van cijfers of anderzijds door paniek te zaaien in een soort column. Het hangt vooral af van uw doelgroep.

 

Hoe ziet een blog eruit?

In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website.

Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt. Online wordt namelijk maar een kwart van iedere tekst echt gelezen. Bezoekers scannen snel de tussenkopjes om te zoeken of het antwoord op hun vraag daadwerkelijk hier te vinden is.

 

Wie gaat een blog schrijven?

Behalve het schrijven van een aantrekkelijk en interessant blog, komt er dus nog meer bij kijken. Denk hierbij niet alleen aan tussenkopjes, maar ook aan bijvoorbeeld SEO, inclusief linkbuilding. Zo moeten er links naar eerder gepubliceerde content in de nieuwe blog staan. En vice versa moeten in oude blogs relevante links aangemaakt worden naar het nieuwe blog. Al met al kost bloggen dus relatief veel tijd. U bent eigenlijk nooit tevreden. Er kan altijd wel iets bij en u bent snel geneigd alsnog te veel over uw aanbod te praten. Het is daarom verstandiger het bloggen aan iemand anders over te laten, die zich volledig hierop kan focussen.

Bij Sellian hebben we schrijvers die zich verdiepen in uw bedrijf. Vervolgens verdiepen zij zich ook in uw potentiële klant. Vanuit die gedachte gaan ze bloggen. Uiteraard heeft u wel het laatste woord, want het is tenslotte uw bedrijf.

 

Wat doen we met een blog?

Wij kunnen precies zien door wie de blogs die we voor uw bedrijf maken worden gelezen. Daarnaast bouwen we ieder blog op tot een duidelijke CTA. Doordat de lezer doorklikt en misschien zelfs contactgegevens achterlaat in ruil voor het whitepaper, kunnen we leads genereren voor uw bedrijf. We houden elke lead in de gaten en bouwen een leadscore op. Vervolgens brengen we de lead op het juiste moment met u aan tafel.

Dus ga bloggen! Het levert meer op dan u denkt, met name op de lange termijn. Hiermee wordt u gezien als de expert in uw vakgebied. Download ons gratis whitepaper om ook leads te genereren!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

B2B marketing sales strategie toekomst smarter business development sellian groningen

De B2B Marketing & Sales Strategie voor de Toekomst

Een marketing en sales strategie is essentieel om succesvol te zijn. In deze longread blog leggen we uit welke B2B ontwikkelingen niet mogen ontbreken in die strategie!

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

Calculator Acquisitiekosten berekenen

Calculator: Bereken uw acquisitiekosten

Hoe veel zou u uit mogen geven aan nieuwe klanten? Met deze online calculator kunt u eenvoudig uw acquisitiekosten berekenen!

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.