050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, ongeacht of u B2B of B2C gericht bent. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen. U kunt (wetenschappelijk) onderzoek gebruiken om een punt te maken, maar ook in de stijl van een column iets teweeg brengen. Hoe dan ook, het is van belang dat u afsluit met een duidelijke Call To Action (CTA) die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Wat is een blog?

Kort gezegd is een blog een prikkelende, interessante of leuke tekst. Een blog op de website van uw bedrijf biedt veel meer voordelen dan de meeste mensen denken. Ten eerste is bloggen enorm belangrijk voor uw website. Ten tweede kunt u het gebruiken om te laten zien dat u de absolute expert bent op uw vakgebied. Maar niemand leest dat toch, zo’n wc-eend verhaal?

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die een wc-eend verhaal willen lezen. Maar zelfs als u dat zou doen, dan nog kan bloggen belangrijk zijn. Zo creëert u namelijk geïndexeerde pagina’s. En hoe meer geïndexeerde pagina’s, des te groter de kans dat u een bezoeker op uw website krijgt: een potentiële klant.

 

Wat is een blog niet?

Maar een blog zou geen wc-eend verhaal moeten zijn. Zelfs al bent u ontzettend gepassioneerd over uw product of dienst, dan nog moet u dit vermijden. De kunst is om niet te bloggen over uw aanbod, maar over de vraag van de potentiële klant. Als hij zich hierin herkent, zal hij doorlezen. En uiteindelijk komt hij dan bij de oplossing uit: uw aanbod.

Daarom kunt u beter een probleem aankaarten, in plaats van de oplossing. U doet immers zaken met mensen die werken voor bedrijven, niet met de bedrijven zelf. En mensen zijn altijd op zoek naar problemen. U kunt die problemen in een blog onder de aandacht brengen. Dit kunt u enerzijds doen met behulp van cijfers of anderzijds door paniek te zaaien in een soort column. Het hangt vooral af van uw doelgroep.

 

Hoe ziet een blog eruit?

In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website.

Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt. Online wordt namelijk maar een kwart van iedere tekst echt gelezen. Bezoekers scannen snel de tussenkopjes om te zoeken of het antwoord op hun vraag daadwerkelijk hier te vinden is.

 

Wie gaat een blog schrijven?

Behalve het schrijven van een aantrekkelijk en interessant blog, komt er dus nog meer bij kijken. Denk hierbij niet alleen aan tussenkopjes, maar ook aan bijvoorbeeld SEO, inclusief linkbuilding. Zo moeten er links naar eerder gepubliceerde content in de nieuwe blog staan. En vice versa moeten in oude blogs relevante links aangemaakt worden naar het nieuwe blog. Al met al kost bloggen dus relatief veel tijd. U bent eigenlijk nooit tevreden. Er kan altijd wel iets bij en u bent snel geneigd alsnog te veel over uw aanbod te praten. Het is daarom verstandiger het bloggen aan iemand anders over te laten, die zich volledig hierop kan focussen.

Bij Sellian hebben we schrijvers die zich verdiepen in uw bedrijf. Vervolgens verdiepen zij zich ook in uw potentiële klant. Vanuit die gedachte gaan ze bloggen. Uiteraard heeft u wel het laatste woord, want het is tenslotte uw bedrijf.

 

Wat doen we met een blog?

Wij kunnen precies zien door wie de blogs die we voor uw bedrijf maken worden gelezen. Daarnaast bouwen we ieder blog op tot een duidelijke CTA. Doordat de lezer doorklikt en misschien zelfs contactgegevens achterlaat in ruil voor het whitepaper, kunnen we leads genereren voor uw bedrijf. We houden elke lead in de gaten en bouwen een leadscore op. Vervolgens brengen we de lead op het juiste moment met u aan tafel.

Dus ga bloggen! Het levert meer op dan u denkt, met name op de lange termijn. Hiermee wordt u gezien als de expert in uw vakgebied. Download ons gratis whitepaper om ook leads te genereren!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

b2b leads genereren marketing sales full service bureau groningen eelde sellian

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

accountmanagers new business genereren sellian marketing sales

Accountmanagers en new business

New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.