Stap 2: Content

Op basis van jouw verhaal maken we content in de vorm van een whitepaper. Hierin staan alle ins en outs van jouw product of dienst uitvoerig beschreven. Maar wij spelen juist in op de ‘why’ achter het bedrijf. Door middel van storytelling vullen we dit aan met 1) blogs; 2) infographics; 3) video’s. We maken de wereld bewust van het probleem dat opgelost moet worden – door jullie product of dienst. Zo delen we jouw verhaal met de wereld.

 

We maken een whitepaper

Een whitepaper maken is bij ons alles behalve een verkooppraatje opstellen. De potentiële klant heeft immers niet voor niets zijn of haar contactgegevens achtergelaten. Het is premium content. Daarom schrijven we een whitepaper waarin we eerst de vinger op de zere plek leggen: wat is precies het probleem? De lezer moet zich hiermee kunnen identificeren.

En de klant identificeert zich niet met een commercieel stuk tekst. Daarom delen we na de probleemstelling de kennis van jouw bedrijf met de klant. Praktische informatie en inhoud. Zo komen jullie over als de expert op jullie vakgebied.

Op lange termijn is het gevolg dan ook dat de klant zorgeloos product A bij jou durft te kopen. Maar hij heeft ook geen moeite om product B en C bij je aan te schaffen. Jouw merk staat immers bij hem bekend als de expert.

Storyline met content

Met behulp van een storyline gaan we extra content maken. In de storyline zetten we de onderwerpen op een rij die we in de blogs, infographics en video’s gaan bespreken. Bovendien houden we rekening met verschillende buyer persona’s. Zo lichten we ieder onderdeel van het whitepaper uit. We verwijzen met al deze stukken content dan ook naar het whitepaper, om zo uiteindelijk meer bezoekers kennis te laten maken met jouw verhaal.

 

1) Blogs maken

We zullen veelal blogs maken, dit is namelijk het grootste deel van de storyline. Ieder blog tackelt een bepaald aspect van het probleem. Ze kunnen informeren, paniek zaaien, overtuigen; genoeg mogelijkheden. De lezer realiseert zich dat jouw product of dienst zal helpen.

Omdat de blogs die we maken over allerlei onderwerpen gaan, kan het een groot publiek aanspreken. Voor iedere potentiële klant zijn er meerdere blogs die interessant zijn. Blogs waarmee ze zich kunnen identificeren.

Daarom verplaatsen onze schrijvers zich in jullie klant. Waar ergert hij of zij zich aan? En waar moet de oplossing uit bestaan? Dergelijke vragen worden in ieder blog beantwoord.

Meten en verbeteren

Door te meten hoe vaak de blogs gelezen worden en hoe vaak mensen doorklikken, kunnen we zien welke onderwerpen en stijlen aanslaan. Zo blijven we de content verbeteren.

content marketing maken blogs infographics video's online marketing bureau groningen sellianShort- en longread blogs

Daarbij maken we onderscheid tussen shortread blogs en longread blogs. Sommige problemen zijn nu eenmaal niet te beschrijven in een shortread blog van ongeveer 300 tot 500 woorden. Daarom gaan we ook aan de slag met een klein aantal longread blogs, waarin dergelijke problemen (en de oplossing) meer aandacht krijgen.

Nieuws

Ook als er relevante nieuwsartikelen zijn, haken we hierop in. We schrijven een interessant en actueel blog die dieper in gaat op het nieuwsartikel. Is er bijvoorbeeld een relevant evenement of een interessante beurs? Wij proberen zelf op de hoogte te blijven, maar jij weet er natuurlijk meer van. We gaan meteen voor je aan de slag.

 

2) We maken infographics

Behalve blogs maken we ook infographics. Deze zijn met name geschikt om processen te beschrijven of vergelijkingen te maken. En dus ook de problemen die bij dergelijke processen ontstaan. Infographics bevatten vaak weinig tekst, maar kunnen door het grafische aspect erg veel zeggen.

Zo is een infographic het middel om bijvoorbeeld een stappenplan duidelijk vorm te geven. Maar het is ook erg geschikt om bepaalde situaties of perspectieven naast elkaar te leggen. Zo kan de lezer precies zien wat het verschil is tussen de twee. Het is een zeer flexibele vorm van content.

 

3) Video’s maken

Tot slot kunnen we leuke of informerende video’s maken. Een video kan precies laten zien waar binnen een bepaald proces problemen ontstaan. We maken er een leuk, spontaan filmpje van. In de huisstijl van uw bedrijf, uiteraard. Deze is leuk om te kijken en zorgt ongetwijfeld voor meer aandacht en bezoekers.

Video is de toekomst: het blijkt dat in één maand tegenwoordig meer video wordt geüpload dan de afgelopen 30 jaar op televisie verschenen is. Bovendien kijkt meer dan de helft van de mensen iedere dag een video online. Waarschijnlijk staat ook jouw Facebook-tijdlijn er vol mee.

 

Wij zijn Sellian: Sales & Marketing Bureau in Groningen

Maar content maken is niet genoeg. Het moet natuurlijk wel onder de aandacht gebracht worden. Daarom gaan we snel aan de slag met het marketingplan. Benieuwd hoe we jouw bedrijf hiermee kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op!

Neem contact op