050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Sellian kiest voor SharpSpring

Sellian kiest SharpSpring als Marketing Automation Platform

De afgelopen maanden hebben wij met diverse Marketing Automation Systemen (MA) en Customer Releationship Management systemen (CRM) gewerkt als basis voor onze inbound marketing en sales abonnementen. Inmiddels zijn we er uit: Sellian kiest SharpSpring.

We hebben we met volle overtuiging gekozen voor het platform dat het beste uit beide werelden biedt, dus MA én CRM. Daarbij werd het platform als beste uitgeroepen door Emerce.

SharpSpring zet hier de hoogste score overall neer van niet minder dan 6 sterren, mede dankzij hun prijs/kwaliteitverhouding.

Klanten betrekken

Eén van de voordelen is dat onze abonnementhouders kunnen inloggen op hun eigen omgeving en zien welke voortgang we boeken met onze campagnes. Zo blijven ze betrokken en werken we samen aan het realiseren van meer leads en dus meer omzet.

Samen met onze klanten maken we content en bieden deze aan aan geïnteresseerde personen. Wij willen die vervolgens graag begeleiden in hun beslissing om te kopen. Daarom vinden wij het belangrijk dat onze klanten mee blijven denken met ons en vice versa. Een gezamenlijk dashboard in SharpSpring dat de ontwikkeling van het commerciële proces weergeeft zal een krachtige impuls kunnen geven aan die interactie.

Samenwerking voor de lange termijn

Op 6 juli 2016 tekende Ernst Wallinga namens Sellian het contract met Ruud Hansen van SharpSpring Nederland. De komende weken gaan we alle abonnementen overzetten op het nieuwe platform. Naast inzet van SharpSpring in de inbound marketing en sales abonnementen zal Sellian tevens bedrijven helpen die zelfstandig hun inbound activiteiten verrichten en voor SharpSpring hebben gekozen. Dit kan door een onboarding project waarbij de omgeving gezamenlijk wordt ingericht en medewerkers getraind worden. Ook het begeleiden daarvan gedurende een langere periode, bijvoorbeeld op basis van een strippenkaart behoort tot de mogelijkheden.

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

Koude acquisitie gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban, als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt. Consumenten moeten eerst toestemming geven om gebeld te worden met een opt-in. Wanneer volgt de zakelijke markt?