050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Sellian kiest voor SharpSpring

Sellian kiest SharpSpring als Marketing Automation Platform

De afgelopen maanden hebben wij met diverse Marketing Automation Systemen (MA) en Customer Releationship Management systemen (CRM) gewerkt als basis voor onze inbound marketing en sales abonnementen. Inmiddels zijn we er uit: Sellian kiest SharpSpring.

We hebben we met volle overtuiging gekozen voor het platform dat het beste uit beide werelden biedt, dus MA én CRM. Daarbij werd het platform als beste uitgeroepen door Emerce.

SharpSpring zet hier de hoogste score overall neer van niet minder dan 6 sterren, mede dankzij hun prijs/kwaliteitverhouding.

Klanten betrekken

Eén van de voordelen is dat onze abonnementhouders kunnen inloggen op hun eigen omgeving en zien welke voortgang we boeken met onze campagnes. Zo blijven ze betrokken en werken we samen aan het realiseren van meer leads en dus meer omzet.

Samen met onze klanten maken we content en bieden deze aan aan geïnteresseerde personen. Wij willen die vervolgens graag begeleiden in hun beslissing om te kopen. Daarom vinden wij het belangrijk dat onze klanten mee blijven denken met ons en vice versa. Een gezamenlijk dashboard in SharpSpring dat de ontwikkeling van het commerciële proces weergeeft zal een krachtige impuls kunnen geven aan die interactie.

Samenwerking voor de lange termijn

Op 6 juli 2016 tekende Ernst Wallinga namens Sellian het contract met Ruud Hansen van SharpSpring Nederland. De komende weken gaan we alle abonnementen overzetten op het nieuwe platform. Naast inzet van SharpSpring in de inbound marketing en sales abonnementen zal Sellian tevens bedrijven helpen die zelfstandig hun inbound activiteiten verrichten en voor SharpSpring hebben gekozen. Dit kan door een onboarding project waarbij de omgeving gezamenlijk wordt ingericht en medewerkers getraind worden. Ook het begeleiden daarvan gedurende een langere periode, bijvoorbeeld op basis van een strippenkaart behoort tot de mogelijkheden.

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Echter, als het gaat om sales, dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?