050-211 20 55 info@sellian.nl

Rijksluchtvaartschool in Eelde blijkt ideale kantoorlocatie

Tussen 1957 en 1991 werden piloten opgeleid in de Rijksluchtvaartschool (RLS) in Eelde. Tegenwoordig is de RLS1957 een unieke kantoorlocatie, waar onder andere Sellian naar is verhuisd.

Sellian is een ambitieuze scale-up die zich bezighoudt met moderne manieren om online reputatie op te bouwen, om zo waardevolle leads te genereren voor de zakelijke markt. Dit doet Sellian inmiddels voor een aantal toonaangevende bedrijven in Noord-Nederland. Het is een snel groeiend en succesvol bedrijf dat op nationaal niveau van waarde wil zijn.

Van Groningen naar Eelde

In het voorjaar van 2018 is Sellian verhuisd van hartje Groningen naar de RLS1957. Mede-eigenaar Goeran de Pater: “Het pand aan de gracht in Groningen bestond uit meerdere, kleine ruimtes. In iedere ruimte konden hooguit vier mensen tegelijk werken.” Mede daarom gingen De Pater en zijn compagnon Ernst Wallinga op zoek naar een nieuwe locatie, om verder te kunnen groeien.

RLS1957 ideale locatie

Tijdens een bezoek aan de RLS1957 waren De Pater en Wallinga meteen verkocht. “Wauw, ik ben in Eelde opgegroeid. En dat was vroeger een gymzaal, daar ging ik wel eens zaalvoetballen," wijst De Pater naar gebouw D van het complex. De nostalgische gevoelens, de mooie ligging, uitstekende bereikbaarheid en aantrekkelijke huurvoorwaarden maken de RLS1957 tot de ideale locatie voor Sellian.

Sellian is niet alleen, er zijn inmiddels tientallen veelbelovende bedrijven gevestigd op het terrein. “De provincie wil ernaartoe dat ondernemers elkaar versterken. Er is daarom veel aandacht voor interactie en intervisie van de gevestigde bedrijven,” zegt De Pater. “Dat biedt interessante, nieuwe inzichten waar we verder mee kunnen. We profiteren niet alleen van elkaars kennis, maar ook van elkaars netwerken.”

Het bedrijf van Wallinga en De Pater huurt inmiddels meerdere ruimtes in gebouw B van de RLS1957. Wallinga: “De provincie stelt zich zeer flexibel op en we werden verrast door de aantrekkelijke bedrijfsruimte. Er is volop gelegenheid om door te groeien, omdat we hier ook de ruimte daarvoor hebben.”

Meer interessante artikelen

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Echter, als het gaat om sales, dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.