050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Rijksluchtvaartschool in Eelde blijkt ideale kantoorlocatie

Tussen 1957 en 1991 werden piloten opgeleid in de Rijksluchtvaartschool (RLS) in Eelde. Tegenwoordig is de RLS1957 een unieke kantoorlocatie, waar onder andere Sellian naar is verhuisd.

Sellian is een ambitieuze scale-up die zich bezighoudt met moderne manieren om online reputatie op te bouwen, om zo waardevolle leads te genereren voor de zakelijke markt. Dit doet Sellian inmiddels voor een aantal toonaangevende bedrijven in Noord-Nederland. Het is een snel groeiend en succesvol bedrijf dat op nationaal niveau van waarde wil zijn.

Van Groningen naar Eelde

In het voorjaar van 2018 is Sellian verhuisd van hartje Groningen naar de RLS1957. Mede-eigenaar Goeran de Pater: “Het pand aan de gracht in Groningen bestond uit meerdere, kleine ruimtes. In iedere ruimte konden hooguit vier mensen tegelijk werken.” Mede daarom gingen De Pater en zijn compagnon Ernst Wallinga op zoek naar een nieuwe locatie, om verder te kunnen groeien.

RLS1957 ideale locatie

Tijdens een bezoek aan de RLS1957 waren De Pater en Wallinga meteen verkocht. “Wauw, ik ben in Eelde opgegroeid. En dat was vroeger een gymzaal, daar ging ik wel eens zaalvoetballen,” wijst De Pater naar gebouw D van het complex. De nostalgische gevoelens, de mooie ligging, uitstekende bereikbaarheid en aantrekkelijke huurvoorwaarden maken de RLS1957 tot de ideale locatie voor Sellian.

Sellian is niet alleen, er zijn inmiddels tientallen veelbelovende bedrijven gevestigd op het terrein. “De provincie wil ernaartoe dat ondernemers elkaar versterken. Er is daarom veel aandacht voor interactie en intervisie van de gevestigde bedrijven,” zegt De Pater. “Dat biedt interessante, nieuwe inzichten waar we verder mee kunnen. We profiteren niet alleen van elkaars kennis, maar ook van elkaars netwerken.”

Het bedrijf van Wallinga en De Pater huurt inmiddels meerdere ruimtes in gebouw B van de RLS1957. Wallinga: “De provincie stelt zich zeer flexibel op en we werden verrast door de aantrekkelijke bedrijfsruimte. Er is volop gelegenheid om door te groeien, omdat we hier ook de ruimte daarvoor hebben.”

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

offerte nabellen opvolgen per mail tips sellian sales groningen

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

tips succesvolle lead nurturing sellian marketing sales bureau acquisitie

Zorg dat uw funnel geen zandloper wordt

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.