Stap 3: Online (B2B) Marketing

 Met ons marketingplan zetten we online (B2B) marketing gericht in. We gebruiken voornamelijk een combinatie van 1) E-mail marketing; 2) SEO; 3) Adwords; 4) Facebook; 5) LinkedIn. Daardoor bereiken we zo veel mogelijk relevante mensen. Mensen die interessant zijn specifiek voor jullie product of dienst. Door te meten, weten we precies wat wel en niet werkt.

 

marketing marketingplan maken e-mail seo adwords facebook linkedin online marketing bureau groningen sellianMarketingplan

Het opstellen van een marketingplan is vaak een van de moeilijkste onderdelen van het business plan. Maar hier hoef jij je dus geen zorgen over te maken. Wij zorgen voor de (B2B) marketing over verschillende platformen. Van e-mail campagnes tot Adwords en van Facebook tot LinkedIn. Uiteraard is niets definitief en kunnen we altijd bepaalde zaken aanpassen.

 

1) E-mail marketing

Hoewel we e-mail marketing voornamelijk in de fase van sales toepassen, kunnen we ook bij marketing al gebruik maken van dit middel. Misschien heb je al een lijst met e-mail adressen die zich hebben aangemeld voor je nieuwsbrief, bijvoorbeeld. Of heb je met het oog op online B2B marketing e-mail adressen verzameld van belangrijke personen in bepaalde organisaties. Zo kunnen we deze een nieuwsflits sturen iedere keer dat er een nieuwe blog online staat.

Door de nieuwe General Data Protection Regulation (GDPR) wetgeving (ook wel AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming) verandert er in 2018 veel op dit gebied. Koud e-mailen is verleden tijd. Daarom is het belang van de klant interesseren des te groter. Zij moeten zich willen inschrijven voor de e-mails, vanwege de waardevolle content.

 

2) SEO

Bij het schrijven van content houden we rekening met Search Engine Optimization (SEO). We zetten dan voornamelijk in op zogenaamde long tail keywords. Hiermee trekken we zeer specifieke bezoekers naar de website, die zo meteen op de juiste plek belanden. Bovendien is de concurrentie bij dergelijke zoekwoorden lager en is het dus makkelijker om een hoge ranking te halen.

 

3) Adwords

Daarnaast zetten we met Adwords  gericht in op bepaalde zoektermen. Ook hierbij is het doel om precies de juiste bezoekers aan te trekken. Het hebben van veel bezoekers is namelijk leuk, maar niet als ze niet relevant zijn voor jouw bedrijf. We besteden liever meer aandacht aan de echte potentiële klanten. Door op mid-tail en long-tail zoekwoorden in te zetten.

 

4) Facebook

De gepubliceerde blogs, infographics en video’s delen we natuurlijk via jullie Facebookpagina. Vanwege het grote publiek is het een goed middel voor communicatie met de potentiële klant. Ook kunnen we in overleg een aantal medewerkers verzoeken deze te delen. Zo bereiken we meer mensen, die hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd zijn in de content.

Bovendien kunnen we met advertenties op Facebook extra aandacht krijgen voor de meest actuele, relevante of leukste blogs. Ook hierbij staat het daadwerkelijk aantrekken van potentiële klanten centraal. Waarbij we heel gericht zullen targeten, op basis van de buyer persona’s die we hebben opgesteld.

 

5) LinkedIn

Via LinkedIn kunnen we zeer specifieke mensen bereiken, waaronder jouw doelgroep. Dit maakt het vooral interessant als B2B marketing. Wij gaan dan ook verder dan alleen het delen op de bedrijfspagina en op de pagina’s van enkele medewerkers. We zoeken relevante groepen waarin veel potentiële klanten zitten. Groepen waarvan veel leden lijken op de buyer persona. Met name voor B2B leadgeneratie is dit een uitermate effectieve methode. Binnen de branche zal jouw bedrijf opvallen als de expert.

 

villa heymans contact online marketing bureau groningen sellianWij zijn Sellian: Sales & Marketing Bureau in Groningen

Na het gericht inzetten van de marketing, gaan we slimme sales realiseren en een standaard offerte maken, onder andere. Vraag ons meteen wat we specifiek voor jou kunnen betekenen!

Neem contact op