Landingspagina

Een landingspagina is een aparte pagina die volledig gericht is op conversie. Het doel is om bepaalde gegevens van de bezoeker te krijgen. Maar in ruil daarvoor moet je natuurlijk wel iets aanbieden; premium content, zoals een whitepaper. Zo genereer je leads. Vervolgens bouw je door middel van lead nurturing de leadscore verder op. Op die manier worden jouw Marketing Qualified Leads (MQLs) langzamerhand Sales Qualified Leads (SQLs).

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina die los staat van je website. Het navigatiemenu is daarom ook vaak niet zichtbaar. Converteren is het enige dat de bezoeker hier kan doen. Dus is het van belang dat je landingspagina er aantrekkelijk uitziet. Ook moet deze gebruiksvriendelijk zijn. De bezoeker heeft geen zin om door een lange pagina te scrollen. En hij/zij wil weten wat je precies aanbiedt in ruil voor de gegevens. Tot slot moet je het formulier pontificaal neerzetten. Het moet opvallen.

 

Wat is een landingspagina niet?

Op je landingspagina biedt je alleen de benodigde informatie. Een korte samenvatting van het whitepaper, bijvoorbeeld. Het is niet de bedoeling dat je complete processen gaat uitleggen die in het whitepaper beschreven staan. Het moet de bezoeker nieuwsgierig maken, zodat deze het whitepaper gaat downloaden. Alles wat niet direct bijdraagt aan conversie moet je weglaten.

Dat betekent ook dat je de obstakels voor conversie zo veel mogelijk beperkt. Het formulier moet dan ook zo kort mogelijk zijn. Als je vraagt om telefoonnummer en adres, wordt de drempel te hoog. Vraag daarom alleen wat je echt nodig hebt. Dus sowieso een e-mail adres. Maar voor- en achternaam zijn ook belangrijk. Tot slot is voor B2B marketing een bedrijfsnaam ook gewenst.

 

Hoe ziet een landingspagina eruit?

wat is een landingspagina conversie converteren sales online marketing bureau groningen sellianHet belangrijkste onderdeel van je landingspagina is het formulier. De bezoeker moet dan ook kunnen zien dat dit het belangrijkste is. De rest van de pagina kun je zo inrichten dat het de bezoeker nog meer prikkelt. Het moet jouw potentiële klant nieuwsgierig maken. Dit doe je door met een aantal bulletpoints aan te geven wat de bezoeker kan leren als hij/zij jouw premium content. Wat levert het op?

Daarnaast kun je door middel van een mock-up een verkleinde afbeelding van de premium content weergeven. Zo wordt het nog duidelijker wat de bezoeker gaat downloaden. Ook kunnen testimonials de bezoeker het laatste zetje geven om te converteren.

 

Wie gaat een landingspagina maken?

Omdat je de landingspagina waarschijnlijk niet in je eigen CMS (zoals WordPress) kunt maken, heb je hiervoor bepaalde technische kennis nodig. Er zijn tools om landingspagina’s te bouwen, maar ze zijn niet allemaal even laagdrempelig. Bij Sellian hebben we daarom meerdere landingspagina goeroes. Ze weten precies hoe het moet en wat converteert. We helpen je dan ook graag met de landingspagina voor jouw product of dienst.

 

Wat doen we met een landingspagina?

Alle gegevens die worden gegenereerd voegen we toe aan het klantenbestand. We houden deze leads nauwlettend in de gaten. Wat bekijken ze verder op jouw website? En hoevaak doen ze dat? Doordat we ook het e-mail adres van de leads hebben, kunnen we aan lead nurturing doen. We gaan de geïnteresseerde steeds meer prikkelen. Als hij/zij warm genoeg is, zorgen we dat jullie samen aan tafel komen.

Op deze manier genereren wij voor jou nieuwe klanten. Deze klanten hebben zich inmiddels goed ingelezen en weten precies waar jouw bedrijf voor staat. Wil je meer weten over hoe je succesvol leads genereert? Download dan ons gratis whitepaper!

whitepaper sellian stop met zoeken laat u vinden online marketing bureau groningen
Download whitepaper