Offerte

Een offerte is vaak de doorslaggevende factor als je eenmaal met een potentiële klant aan tafel zit. Een offerte schrijven voor een potentiële klant is dan ook nooit makkelijk. Je kunt wel een vaste structuur hanteren, maar iedere klant heeft specifieke wensen. Hoe maak je hier ruimte voor?

Wat is een offerte?

Als je een offerte gaat schrijven, doe je dat altijd op verzoek van een (potentiële) klant. Dat betekent dus waarschijnlijk ook dat je tijd en/of geld hebt geïnvesteerd om die klant zo ver te krijgen. Zorg daarom dat je alle onderdelen van je product of dienst duidelijk uitlegt. En verpak het op zo’n manier dat de prijs bijzonder redelijk lijkt.

Je offerte moet ten minste de volgende zaken bevatten:

  • wat het product of dienst precies inhoudt
  • een vaste of verrekenbare prijs met eventuele kortingen
  • een planning met eventuele voorwaarden
  • (algemene) voorwaarden en informatie over jouw bedrijf
  • geldigheidsdatum
  • ondertekening

 

Wat is een offerte absoluut niet?

Je hebt misschien wel veel moeite moeten doen om met deze klant aan tafel te komen. Maar een offerte kan het in één klap verpesten. Gebruik haar dus niet als prijskaartje; de klant wil eerst zien of je zijn/haar vraag goed hebt begrepen. Als jij zorgt voor een geweldig verpakt aanbod, kun je een hogere prijs vragen. En een hogere prijs is pure winst.

 

Hoe ziet een offerte eruit?

De meeste offertes zien er maar saai uit. “Dat is zakelijk,” wordt dan gezegd. Maar zakelijk hoeft niet saai te zijn. Eén grote lap tekst met ergens in het midden een prijs is niet aantrekkelijk. Zorg dus voor genoeg wit op de pagina. Daardoor blijft het document overzichtelijk. Je bent trots op je bedrijf, dus zorg dat de layout ook overeenkomt met jouw huisstijl. Daarnaast zou je, in het geval van B2B, ook het logo van je klant erbij kunnen zetten.

Klanten vragen vaak meerdere offertes aan, dus je hebt concurrentie. Zorg dus dat die van jou opvalt tussen de stapel die hij/zij op het bureau heeft liggen.

 

Wie gaat de offerte schrijven?

wat is een offerte schrijven online marketing bureau groningen sellianJe kunt zelf offertes schrijven, maar wij kunnen dat ook voor je doen. Daar zijn we experts in. Bovendien bieden we daar natuurlijk extra voordelen bij aan. Zo kunnen wij bijvoorbeeld precies zien wanneer een klant jouw offerte leest. Een offerte nabellen of opvolgen wordt zo wel heel makkelijk. Jouw timing zal perfect zijn. Je belt niet voordat de klant aan jouw offerte is begonnen, maar ook niet nadat de klant al een belletje heeft van de concurrent.

 

Wat doen we met de offerte?

Met behulp van onze moderne technieken, volgen we de lezer nauwgezet. We laten je dus ook weten wanneer je contact op zou moeten nemen met de klant. Timing is immers alles. En als de klant voor jou kiest, zien we dat als een gezamenlijk succes!

Maar we zijn ook gespecialiseerd in het genereren van leads. Wij zorgen ervoor dat jij meer met potentiële klanten aan tafel komt. Vervolgens maken we samen offertes die het laatste zetje geven.

Download ons whitepaper om meer te leren over hoe we zorgen dat jij met potentiële klanten aan tafel komt.

whitepaper sellian stop met zoeken laat u vinden online marketing bureau groningen
Download whitepaper