Stap 4: Meer sales, meer leads

Met behulp van de content en marketing, realiseren we meer leads, meer slimme sales en vloeiende verkoop. Hierbij zijn een aantal factoren van cruciaal belang, namelijk 1) Meten; 2) E-mail campagnes; 3) Offerte maken; 4) Gegenereerde leads benaderen voor verkoop. Zo komt u met een potentiële klant aan tafel die klaar is om een aankoop te doen.

meten google analytics online success verkoop online marketing bureau groningen sellian1) Meten

We meten de prestaties van de content en marketing met tools als Google Analytics en Online Success. Zo weten we precies wie op jouw website is geweest en wie welke blogs gelezen heeft. En nog veel meer.

Daarnaast vullen we het CRM systeem aan met waardevolle informatie. Je bent zelf dus geen tijd kwijt aan het maken van een klantenbestand. Wij weten waar de lead in geïnteresseerd is en hier kunnen we op inspelen met specifieke content of e-mails. Door middel van lead scoring houden we bij hoe warm de lead is.

 

2) E-mail campagnes

De gegenereerde leads gaan we benaderen met een gepersonaliseerde e-mail campagne. Dit doen we vanuit jouw persoonlijke naam, jij bent dus de afzender. Eerst sturen we een sales mailing, het eerste contact met de lead. Vervolgens gaan we de lead verder opwarmen met behulp van nurturing.

Sales mailing

In de sales mailing, de eerste mail, stellen we de lead een prikkelende vraag. Daarnaast vragen we of hij misschien geïnteresseerd is om eens een ‘kop koffie te drinken,’ bijvoorbeeld.

Net als bij content, blijven we meten of de lead de e-mail opent, leest of doorklikt. Wij beschikken over de tools om dit te doen.

Lead nurturing

Vervolgens gaan we lead nurturing toepassen, dat wil zeggen: de Marketing Qualified Lead (MQL) regelmatig van gratis informatie voorzien. Zo krijgt hij langzamerhand door dat jullie de ware experts zijn op jullie vakgebied. En we stimuleren interactie door in te haken op de problemen van de lead. Ook stellen we vragen die hem aan het denken zetten.

 

3) Offerte maken

Naarmate de lead warmer wordt, kunnen we deze kwalificeren als Sales Qualified Lead (SQL). Voor de SQLs gaan we aantrekkelijke offertes maken. We gaan een offerte schrijven die speciaal is afgestemd op zijn specifieke behoefte. Een goed offerte maken is namelijk een vak apart. Wij hebben er inmiddels zo veel gemaakt, dat we weten wat wel en niet werkt.

 

4) Gegenereerde leads benaderen voor verkoop

sales offerte maken leads leadgeneratie prospect online marketing bureau groningen sellian

Als iedereen er klaar voor is, gaan we de gegenereerde leads benaderen om de verkoop definitief te maken. Jouw bedrijf heeft hem zo veel nuttige informatie en inzichten gegeven, dat hij geïnteresseerd is in een persoonlijk gesprek. Inmiddels weet jij ook waar de lead naar op zoek is. Je weet wat jullie voor hem kunnen betekenen.

Wanneer de MQL een SQL is geworden, zorgen wij ervoor dat jullie aan tafel komen. Dan kun jij praten met iemand die al precies weet waar je voor staat, wat je doet en wat hij nodig heeft. De verkoop van jouw product of dienst is dan ook snel en vloeiend afgerond.

 

Wij zijn Sellian: Sales & Marketing Bureau in Groningen

Het meten van de prestaties houdt natuurlijk nooit op, maar toch zien we al succes in de vorm van hoogwaardige B2B leadgeneratie. De klaargestoomde leads kunnen met jou aan tafel om een beslissing te nemen. Onderneem meteen actie en neem contact met ons op!

Neem contact op