050-211 20 55 info@sellian.nl

Alles over een Blog

Met ieder blog dat u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, ongeacht of u B2B of B2C gericht bent. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen. U kunt (wetenschappelijk) onderzoek gebruiken om een punt te maken, maar ook in de stijl van een column iets teweeg brengen. Hoe dan ook, het is van belang dat u afsluit met een duidelijke Call To Action (CTA).

Wat is een blog?

Kort gezegd is een blog een prikkelende, interessante of leuke tekst. Een blog op de website van uw bedrijf biedt veel meer voordelen dan de meeste mensen denken. Ten eerste is bloggen enorm belangrijk voor uw website. Ten tweede kunt u het gebruiken om te laten zien dat u de absolute expert bent op uw vakgebied. Maar niemand leest dat toch, zo'n wc-eend verhaal?

Er zullen inderdaad weinig mensen zijn die een wc-eend verhaal willen lezen. Maar zelfs als u dat zou doen, dan nog kan bloggen belangrijk zijn. Zo creëert u namelijk geïndexeerde pagina's. En hoe meer geïndexeerde pagina's, des te groter de kans dat u een bezoeker op uw website krijgt: een potentiële klant.

 

Wat is een blog niet?

Maar een blog zou geen wc-eend verhaal moeten zijn. Zelfs al bent u ontzettend gepassioneerd over uw product of dienst, dan nog moet u dit vermijden. De kunst is om niet te bloggen over uw aanbod, maar over de vraag van de potentiële klant. Als hij zich hierin herkent, zal hij doorlezen. En uiteindelijk komt hij dan bij de oplossing uit: uw aanbod.

Daarom kunt u beter een probleem aankaarten, in plaats van de oplossing. U doet immers zaken met mensen die werken voor bedrijven, niet met de bedrijven zelf. En mensen zijn altijd op zoek naar problemen. U kunt die problemen in een blog onder de aandacht brengen. Dit kunt u enerzijds doen met behulp van cijfers of anderzijds door paniek te zaaien in een soort column. Het hangt vooral af van uw doelgroep.

 

Hoe ziet een blog eruit?

In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website.

Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt. Online wordt namelijk maar een kwart van iedere tekst echt gelezen. Bezoekers scannen snel de tussenkopjes om te zoeken of het antwoord op hun vraag daadwerkelijk hier te vinden is.

 

Wie gaat een blog schrijven?

Behalve het schrijven van een aantrekkelijk en interessant blog, komt er dus nog meer bij kijken. Denk hierbij niet alleen aan tussenkopjes, maar ook aan bijvoorbeeld SEO, inclusief linkbuilding. Zo moeten er links naar eerder gepubliceerde content in de nieuwe blog staan. En vice versa moeten in oude blogs relevante links aangemaakt worden naar het nieuwe blog. Al met al kost bloggen dus relatief veel tijd. U bent eigenlijk nooit tevreden. Er kan altijd wel iets bij en u bent snel geneigd alsnog te veel over uw aanbod te praten. Het is daarom verstandiger het bloggen aan iemand anders over te laten, die zich volledig hierop kan focussen.

Bij Sellian hebben we schrijvers die zich verdiepen in uw bedrijf. Vervolgens verdiepen zij zich ook in uw potentiële klant. Vanuit die gedachte gaan ze bloggen. Uiteraard heeft u wel het laatste woord, want het is tenslotte uw bedrijf.

 

Wat doen we met een blog?

Wij kunnen precies zien door wie de blogs die we voor uw bedrijf maken worden gelezen. Daarnaast bouwen we ieder blog op tot een duidelijke CTA. Doordat de lezer doorklikt en misschien zelfs contactgegevens achterlaat in ruil voor het whitepaper, kunnen we leads genereren voor uw bedrijf. We houden elke lead in de gaten en bouwen een leadscore op. Vervolgens brengen we de lead op het juiste moment met u aan tafel.

Dus ga bloggen! Het levert meer op dan u denkt, met name op de lange termijn. Hiermee wordt u gezien als de expert in uw vakgebied. Download ons gratis whitepaper om ook leads te genereren!

Download whitepaper: Haal het maximale uit uw marketing en sales