050-211 20 55 info@sellian.nl

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Hoewel er geen precieze richtlijn is voor hoe vaak u moet bloggen, lijkt regelmatig bloggen wel heel belangrijk. Als u iedere week op dezelfde dag publiceert, creëer u meer binding met de lezer. Deelt u deze content ook nog via social media, dan neemt het aantal vaste lezers nog verder toe.

Meer mailen is niet altijd spam

Bij GrooveHQ gingen ze van eens per twee of drie weken publiceren naar eens per week. Iedere keer dat een blog online werd gezet, werd dit ook met een e-mail campagne gepromoot. En de resultaten waren geweldig. De open-rates groeiden van 14,8% naar 49,4%. Daarnaast daalde het percentage uitschrijvingen van de e-mails van 2,9% naar 0,9%. En dat terwijl de geabonneerden dus twee tot drie keer zo veel e-mails ontvingen!

Zolang de content die u publiceert waardevol is voor de bezoeker, zal hij dit niet als spam zien. Sterker nog, hij leest het steeds meer. Probeer de klant iets te leren of te amuseren. En zolang u dit regelmatig doet, verbetert de customer engagement.

Verslaafd aan Game of Thrones én uw blogs

Er zijn niet voor niets veel mensen die verslaafd zijn aan een bepaalde serie. Game of Thrones bestaat uit slechts 10 afleveringen per seizoen. De kijkers moeten soms een jaar wachten op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En toch is het een enorm succes. Regelmatigheid is belangrijk, maar kwaliteit is nóg belangrijker.

Dus hoe vaak moet u bloggen?

Probeer voor uzelf eens uit hoe vaak u in staat bent te bloggen. Het kan geen kwaad om vooruit te werken. Misschien kunt u in een creatieve bui wel drie blogs op een dag schrijven. Dan kunt u dus in één klap drie weken vooruit. Dus als u eens per drie weken gaat zitten schrijven, kunt u makkelijk elke week een blog publiceren en delen.

Bovendien kunt u blogs fantastisch gebruiken als aanvulling op een whitepaper, bijvoorbeeld. Zo bent u weer een stap dichter bij het opstellen van een inbound marketing strategie. Bent u benieuwd wat dit voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact op of download ons gratis whitepaper voor meer informatie!

Download whitepaper: Haal het maximale uit uw marketing en sales

Meer interessante artikelen

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

Koude acquisitie gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban, als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt. Consumenten moeten eerst toestemming geven om gebeld te worden met een opt-in. Wanneer volgt de zakelijke markt?

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of dienst. Het is een...

Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?

Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.

Gratis seminar “Veranderingen in het salesvak”

Op dinsdag 9 april van 16.00 tot 18.00 uur geeft Sellian een gratis seminar waarin we u alles vertellen over de veranderingen in het salesvak. We vertellen hoe u door middel van succesvolle technieken bouwt aan een commercieel fundament voor voorspelbare groei.