050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Hoewel er geen precieze richtlijn is voor hoe vaak u moet bloggen, lijkt regelmatig bloggen wel heel belangrijk. Als u iedere week op dezelfde dag publiceert, creëer u meer binding met de lezer. Deelt u deze content ook nog via social media, dan neemt het aantal vaste lezers nog verder toe.

Meer mailen is niet altijd spam

Bij GrooveHQ gingen ze van eens per twee of drie weken publiceren naar eens per week. Iedere keer dat een blog online werd gezet, werd dit ook met een e-mail campagne gepromoot. En de resultaten waren geweldig. De open-rates groeiden van 14,8% naar 49,4%. Daarnaast daalde het percentage uitschrijvingen van de e-mails van 2,9% naar 0,9%. En dat terwijl de geabonneerden dus twee tot drie keer zo veel e-mails ontvingen!

Zolang de content die u publiceert waardevol is voor de bezoeker, zal hij dit niet als spam zien. Sterker nog, hij leest het steeds meer. Probeer de klant iets te leren of te amuseren. En zolang u dit regelmatig doet, verbetert de customer engagement.

Verslaafd aan Game of Thrones én uw blogs

Er zijn niet voor niets veel mensen die verslaafd zijn aan een bepaalde serie. Game of Thrones bestaat uit slechts 10 afleveringen per seizoen. De kijkers moeten soms een jaar wachten op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En toch is het een enorm succes. Regelmatigheid is belangrijk, maar kwaliteit is nóg belangrijker.

Dus hoe vaak moet u bloggen?

Probeer voor uzelf eens uit hoe vaak u in staat bent te bloggen. Het kan geen kwaad om vooruit te werken. Misschien kunt u in een creatieve bui wel drie blogs op een dag schrijven. Dan kunt u dus in één klap drie weken vooruit. Dus als u eens per drie weken gaat zitten schrijven, kunt u makkelijk elke week een blog publiceren en delen.

Bovendien kunt u blogs fantastisch gebruiken als aanvulling op een whitepaper, bijvoorbeeld. Zo bent u weer een stap dichter bij het opstellen van een inbound marketing strategie. Bent u benieuwd wat dit voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact op of download ons gratis whitepaper voor meer informatie!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?

stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?

Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...