050-211 20 55 info@sellian.nl

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

Bij Sellian doen wij aan inbound marketing. Dat is niet zomaar marketing. Misschien heeft u de term al eens voorbij zien komen, grote multinationals maken namelijk al een tijdje gebruik van de technieken. In deze blog leggen wij u uit wat inbound marketing precies inhoudt en hoe het u aan meer klanten kan helpen. We doen dit aan de hand van de zogeheten Inbound Marketing Trechter.

Infographic inbound marketing trechter

Aantrekken

Voordat iemand uw website bezoekt, is hij/zij nog een onbekende. Het is aan u om deze onbekende aan te trekken. Dit doet u door eerst uw website zichtbaar en vindbaar te maken, maar dit is niet alles. U moet proberen om de potentiële bezoeker te verleiden, laat uw content opvallen en begin met bloggen, promoot dit op social media en link door naar uw website.

Converteren

Zodra de onbekende op uw website komt, is het een bezoeker geworden. Nu is het noodzaak om hem/haar daar te houden, of een reden te geven om terug te komen. Dit heet conversie. Zorg voor een duidelijke Call To Action wanneer u een blog heeft geschreven en leid de bezoeker naar een landingspagina. Op de landingspagina krijgt de bezoeker in ruil voor contactgegevens, aanvullende premium content die hij/zij naar aanleiding van de blog wellicht interessant vindt. 

Afsluiten

Wanneer de contactgegevens achtergelaten zijn, moet u de lead warm houden. Stel workflows in in marketing automation software zoals SharpSpring en kom erachter wat de interesses zijn van de lead. Stuur naar aanleiding van deze interesses gerichte, persoonlijke mails met andere content die mogelijk interessant is. In marketing automation krijgt de lead per handeling een score en zodra de score een bepaald punt bereikt heeft, is de volgende stap om contact op te nemen. Nu kunt u een gericht voorstel doen en uw product of dienst aanbieden. U weet immers waarin de lead geïnteresseerd is.

Promoten

Wanneer de lead een klant is geworden, wilt u niet dat het proces stopt. Zorg ervoor dat u feedback vraagt en kom erachter wat beter zou kunnen in uw dienstverlening. Houd daarnaast warm contact en geef de klant extra’s zoals korting op de volgende aankoop. Op die manier zorgt u dat de klant zelf een promoter wordt voor uw product of dienst.

Begin vandaag nog met inbound marketing!

Ziet u de mogelijkheden van inbound marketing en wilt u direct beginnen? Dat kan en wij pakken dit graag voor u op. Met ons abonnement op marketing en sales haalt u ons gehele team in huis en wordt u zelf ontzorgd. U zult zien dat de conversie vanzelf verhoogt. Meer weten over inbound marketing? Download dan ons gratis whitepaper.

Meer interessante artikelen

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse term is met open...

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

Koude acquisitie gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban, als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt. Consumenten moeten eerst toestemming geven om gebeld te worden met een opt-in. Wanneer volgt de zakelijke markt?