050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

Bij Sellian doen wij aan inbound marketing. Dat is niet zomaar marketing. Misschien heeft u de term al eens voorbij zien komen, grote multinationals maken namelijk al een tijdje gebruik van de technieken. In deze blog leggen wij u uit wat inbound marketing precies inhoudt en hoe het u aan meer klanten kan helpen. We doen dit aan de hand van de zogeheten Inbound Marketing Trechter.

Infographic inbound marketing trechter

Aantrekken

Voordat iemand uw website bezoekt, is hij/zij nog een onbekende. Het is aan u om deze onbekende aan te trekken. Dit doet u door eerst uw website zichtbaar en vindbaar te maken, maar dit is niet alles. U moet proberen om de potentiële bezoeker te verleiden, laat uw content opvallen en begin met bloggen, promoot dit op social media en link door naar uw website.

Converteren

Zodra de onbekende op uw website komt, is het een bezoeker geworden. Nu is het noodzaak om hem/haar daar te houden, of een reden te geven om terug te komen. Dit heet conversie. Zorg voor een duidelijke Call To Action wanneer u een blog heeft geschreven en leid de bezoeker naar een landingspagina. Op de landingspagina krijgt de bezoeker in ruil voor contactgegevens, aanvullende premium content die hij/zij naar aanleiding van de blog wellicht interessant vindt. 

Afsluiten

Wanneer de contactgegevens achtergelaten zijn, moet u de lead warm houden. Stel workflows in in marketing automation software zoals SharpSpring en kom erachter wat de interesses zijn van de lead. Stuur naar aanleiding van deze interesses gerichte, persoonlijke mails met andere content die mogelijk interessant is. In marketing automation krijgt de lead per handeling een score en zodra de score een bepaald punt bereikt heeft, is de volgende stap om contact op te nemen. Nu kunt u een gericht voorstel doen en uw product of dienst aanbieden. U weet immers waarin de lead geïnteresseerd is.

Promoten

Wanneer de lead een klant is geworden, wilt u niet dat het proces stopt. Zorg ervoor dat u feedback vraagt en kom erachter wat beter zou kunnen in uw dienstverlening. Houd daarnaast warm contact en geef de klant extra’s zoals korting op de volgende aankoop. Op die manier zorgt u dat de klant zelf een promoter wordt voor uw product of dienst.

Begin vandaag nog met inbound marketing!

Ziet u de mogelijkheden van inbound marketing en wilt u direct beginnen? Dat kan en wij pakken dit graag voor u op. Met ons abonnement op marketing en sales haalt u ons gehele team in huis en wordt u zelf ontzorgd. U zult zien dat de conversie vanzelf verhoogt. Meer weten over inbound marketing?
Meer interessante tips ontvangen over B2B Sales en Marketing?

Sluit je gratis aan bij onze maandelijkse e-mail en ontvang onze beste tips op het gebied van B2B Sales en Marketing.


New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Sellian

Burgemeester J.G. Legroweg 45
9761 TA Eelde

050 - 211 20 55
info@sellian.nl

Volg ons

Wij zijn er voor u!

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken?