050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

Bij Sellian doen wij aan inbound marketing. Dat is niet zomaar marketing. Misschien heeft u de term al eens voorbij zien komen, grote multinationals maken namelijk al een tijdje gebruik van de technieken. In deze blog leggen wij u uit wat inbound marketing precies inhoudt en hoe het u aan meer klanten kan helpen. We doen dit aan de hand van de zogeheten Inbound Marketing Trechter.

Infographic inbound marketing trechter

Aantrekken

Voordat iemand uw website bezoekt, is hij/zij nog een onbekende. Het is aan u om deze onbekende aan te trekken. Dit doet u door eerst uw website zichtbaar en vindbaar te maken, maar dit is niet alles. U moet proberen om de potentiële bezoeker te verleiden, laat uw content opvallen en begin met bloggen, promoot dit op social media en link door naar uw website.

Converteren

Zodra de onbekende op uw website komt, is het een bezoeker geworden. Nu is het noodzaak om hem/haar daar te houden, of een reden te geven om terug te komen. Dit heet conversie. Zorg voor een duidelijke Call To Action wanneer u een blog heeft geschreven en leid de bezoeker naar een landingspagina. Op de landingspagina krijgt de bezoeker in ruil voor contactgegevens, aanvullende premium content die hij/zij naar aanleiding van de blog wellicht interessant vindt. 

Afsluiten

Wanneer de contactgegevens achtergelaten zijn, moet u de lead warm houden. Stel workflows in in marketing automation software zoals SharpSpring en kom erachter wat de interesses zijn van de lead. Stuur naar aanleiding van deze interesses gerichte, persoonlijke mails met andere content die mogelijk interessant is. In marketing automation krijgt de lead per handeling een score en zodra de score een bepaald punt bereikt heeft, is de volgende stap om contact op te nemen. Nu kunt u een gericht voorstel doen en uw product of dienst aanbieden. U weet immers waarin de lead geïnteresseerd is.

Promoten

Wanneer de lead een klant is geworden, wilt u niet dat het proces stopt. Zorg ervoor dat u feedback vraagt en kom erachter wat beter zou kunnen in uw dienstverlening. Houd daarnaast warm contact en geef de klant extra’s zoals korting op de volgende aankoop. Op die manier zorgt u dat de klant zelf een promoter wordt voor uw product of dienst.

Begin vandaag nog met inbound marketing!

Ziet u de mogelijkheden van inbound marketing en wilt u direct beginnen? Dat kan en wij pakken dit graag voor u op. Met ons abonnement op marketing en sales haalt u ons gehele team in huis en wordt u zelf ontzorgd. U zult zien dat de conversie vanzelf verhoogt. Meer weten over inbound marketing?
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Accountmanagers en new business

New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...
big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Calculator Acquisitiekosten berekenen

Calculator: Bereken uw acquisitiekosten

Hoe veel zou u uit mogen geven aan nieuwe klanten? Met deze online calculator kunt u eenvoudig uw acquisitiekosten berekenen!

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.