050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

Bij Sellian doen wij aan inbound marketing. Dat is niet zomaar marketing. Misschien heeft u de term al eens voorbij zien komen, grote multinationals maken namelijk al een tijdje gebruik van de technieken. In deze blog leggen wij u uit wat inbound marketing precies inhoudt en hoe het u aan meer klanten kan helpen. We doen dit aan de hand van de zogeheten Inbound Marketing Trechter.

Infographic inbound marketing trechter

Aantrekken

Voordat iemand uw website bezoekt, is hij/zij nog een onbekende. Het is aan u om deze onbekende aan te trekken. Dit doet u door eerst uw website zichtbaar en vindbaar te maken, maar dit is niet alles. U moet proberen om de potentiële bezoeker te verleiden, laat uw content opvallen en begin met bloggen, promoot dit op social media en link door naar uw website.

Converteren

Zodra de onbekende op uw website komt, is het een bezoeker geworden. Nu is het noodzaak om hem/haar daar te houden, of een reden te geven om terug te komen. Dit heet conversie. Zorg voor een duidelijke Call To Action wanneer u een blog heeft geschreven en leid de bezoeker naar een landingspagina. Op de landingspagina krijgt de bezoeker in ruil voor contactgegevens, aanvullende premium content die hij/zij naar aanleiding van de blog wellicht interessant vindt. 

Afsluiten

Wanneer de contactgegevens achtergelaten zijn, moet u de lead warm houden. Stel workflows in in marketing automation software zoals SharpSpring en kom erachter wat de interesses zijn van de lead. Stuur naar aanleiding van deze interesses gerichte, persoonlijke mails met andere content die mogelijk interessant is. In marketing automation krijgt de lead per handeling een score en zodra de score een bepaald punt bereikt heeft, is de volgende stap om contact op te nemen. Nu kunt u een gericht voorstel doen en uw product of dienst aanbieden. U weet immers waarin de lead geïnteresseerd is.

Promoten

Wanneer de lead een klant is geworden, wilt u niet dat het proces stopt. Zorg ervoor dat u feedback vraagt en kom erachter wat beter zou kunnen in uw dienstverlening. Houd daarnaast warm contact en geef de klant extra’s zoals korting op de volgende aankoop. Op die manier zorgt u dat de klant zelf een promoter wordt voor uw product of dienst.

Begin vandaag nog met inbound marketing!

Ziet u de mogelijkheden van inbound marketing en wilt u direct beginnen? Dat kan en wij pakken dit graag voor u op. Met ons abonnement op marketing en sales haalt u ons gehele team in huis en wordt u zelf ontzorgd. U zult zien dat de conversie vanzelf verhoogt. Meer weten over inbound marketing?
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?

Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.

Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!

Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.