050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

Bij Sellian doen wij aan inbound marketing. Dat is niet zomaar marketing. Misschien heeft u de term al eens voorbij zien komen, grote multinationals maken namelijk al een tijdje gebruik van de technieken. In deze blog leggen wij u uit wat inbound marketing precies inhoudt en hoe het u aan meer klanten kan helpen. We doen dit aan de hand van de zogeheten Inbound Marketing Trechter.

Infographic inbound marketing trechter

Aantrekken

Voordat iemand uw website bezoekt, is hij/zij nog een onbekende. Het is aan u om deze onbekende aan te trekken. Dit doet u door eerst uw website zichtbaar en vindbaar te maken, maar dit is niet alles. U moet proberen om de potentiële bezoeker te verleiden, laat uw content opvallen en begin met bloggen, promoot dit op social media en link door naar uw website.

Converteren

Zodra de onbekende op uw website komt, is het een bezoeker geworden. Nu is het noodzaak om hem/haar daar te houden, of een reden te geven om terug te komen. Dit heet conversie. Zorg voor een duidelijke Call To Action wanneer u een blog heeft geschreven en leid de bezoeker naar een landingspagina. Op de landingspagina krijgt de bezoeker in ruil voor contactgegevens, aanvullende premium content die hij/zij naar aanleiding van de blog wellicht interessant vindt. 

Afsluiten

Wanneer de contactgegevens achtergelaten zijn, moet u de lead warm houden. Stel workflows in in marketing automation software zoals SharpSpring en kom erachter wat de interesses zijn van de lead. Stuur naar aanleiding van deze interesses gerichte, persoonlijke mails met andere content die mogelijk interessant is. In marketing automation krijgt de lead per handeling een score en zodra de score een bepaald punt bereikt heeft, is de volgende stap om contact op te nemen. Nu kunt u een gericht voorstel doen en uw product of dienst aanbieden. U weet immers waarin de lead geïnteresseerd is.

Promoten

Wanneer de lead een klant is geworden, wilt u niet dat het proces stopt. Zorg ervoor dat u feedback vraagt en kom erachter wat beter zou kunnen in uw dienstverlening. Houd daarnaast warm contact en geef de klant extra’s zoals korting op de volgende aankoop. Op die manier zorgt u dat de klant zelf een promoter wordt voor uw product of dienst.

Begin vandaag nog met inbound marketing!

Ziet u de mogelijkheden van inbound marketing en wilt u direct beginnen? Dat kan en wij pakken dit graag voor u op. Met ons abonnement op marketing en sales haalt u ons gehele team in huis en wordt u zelf ontzorgd. U zult zien dat de conversie vanzelf verhoogt. Meer weten over inbound marketing?
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

tips succesvolle lead nurturing sellian marketing sales bureau acquisitie

Zorg dat uw funnel geen zandloper wordt

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

B2B marketing sales strategie toekomst smarter business development sellian groningen

De B2B Marketing & Sales Strategie voor de Toekomst

Een marketing en sales strategie is essentieel om succesvol te zijn. In deze longread blog leggen we uit welke B2B ontwikkelingen niet mogen ontbreken in die strategie!

accountmanagers new business genereren sellian marketing sales

Accountmanagers en new business

New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

wat is een whitepaper schrijven inbound marketing sales sellian

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?