050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Tijd om ons inzicht met u te delen over het genereren van leads.

Wat zijn interessante leads?

‘Iedereen is onze klant’ gaat tegenwoordig niet meer op. Toch zijn er nog steeds veel organisaties die met hagel schieten op een willekeurige doelgroep en keer op keer teleurgesteld worden. Als u duidelijk heeft wie het ideale klantprofiel heeft en daar leads gaat genereren, dan vist u in de juiste vijver. Het definiëren van de doelgroepen en het uitwerken van buyer persona’s zijn onmisbare basis-voorwaarden om hier succes mee te hebben.

Het verschil tussen leads en “hot” leads

Binnen het verkoopvak worden vaak aannames gedaan, waardoor prospects regelmatig te vroeg worden beschouwd als een lead. En dat terwijl de prospect vaak nog lang niet ver genoeg is in de buyer journey om al benaderd te worden. Hot leads zijn sales qualified. Daarvan is bekend dat er interesse is, wat de status en de motivatie is van de prospect en dat hij toe is aan een afspraak. Hij wil graag nadere informatie of zelfs van je kopen. Een belangrijk verschil!

Wie kan mij helpen?

De marketing afdeling

De rol van marketing wordt hierin steeds belangrijker. Sterker nog, cruciaal! Marketing brengt samen met sales de te benaderen doelgroep in beeld, werkt de diverse buyer persona’s uit en zet gerichte (online) campagnes uit binnen de doelgroep. Met relevante content sluiten ze aan bij de behoefte van de suspect, die geïnteresseerd de artikelen leest. Dus niet de suspect irriteren met koude acquisitie of vervelende banners. Ze moeten juist verleid worden om naar u toe te komen! En zodra dat gebeurt, wordt met moderne technologie ‘getrackt’ wie de content leest. Dat is het moment dat inside sales het stokje overneemt.

Een extern bureau

  • Er zijn enorm veel (online) marketing bureaus die dagelijks werken aan online zichtbaarheid en vindbaarheid. Vakkundige professionals gespecialiseerd in het maken van campagnes. Het blijft echter beperkt tot marketing. En dan? Er komen suspects op de website, maar vrijwel altijd blijven ze onbekend. Ze kijken rond en zijn weer weg. Zonde. Want wat heeft u er nu aan gehad?
  • Koude acquisitie: Bij het genereren van nieuwe leads komt koude acquisitie vaak als eerste voorbij. De werkwijze van koude acquisitie is als volgt: Je neemt een lijst met adressen en telefoonnummers, laad deze in een systeem met een “autodialer” en laat getrainde “agents” stelselmatig alle contacten nabellen. Een goed getrainde agent is dan in staat om uit de lijst tussen de 3 en 5 procent leads te genereren. Dit kost veel tijd en enorm veel geld, omdat de conversie laag is.
  • Opleiding van uw sales afdeling: Het grote voordeel hiervan is dat je snel een effectievere sales afdeling krijgt, als je een sales afdeling hebt. Het nadeel ervan is dat business coaches erg duur zijn en niet direct leads gaan genereren. Het moet eerst heel veel geld en tijd kosten (tijd die de sales afdeling ook kan besteden aan sales) en resultaat is niet gegarandeerd. Het probleem van nieuwe leads genereren kan namelijk ook bij de marketingafdeling liggen.

Een full service partner

Bij Sellian bieden we een integrale oplossing. Omdat traffic genereren niet het doel is. Leads genereren is het doel. Dus zetten we moderne technologie in om te meten, zodat uw inside sales gericht kan targeten. Of heeft u liever dat wij dat doen? Wij laten geen kans onbenut! Geen leads die blijven liggen of verkeerde leads die binnenkomen. Sellian helpt u met het genereren van nieuwe leads.

Wilt u weten hoe we dat doen? Lees dan ons gratis whitepaper!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...
stappenplan salesgesprek voeren 6 stappen sellian marketing sales

In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek

Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Inbound Marketing in 5 stappen

Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?