050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Tijd om ons inzicht met u te delen over het genereren van leads.

Wat zijn interessante leads?

‘Iedereen is onze klant’ gaat tegenwoordig niet meer op. Toch zijn er nog steeds veel organisaties die met hagel schieten op een willekeurige doelgroep en keer op keer teleurgesteld worden. Als u duidelijk heeft wie het ideale klantprofiel heeft en daar leads gaat genereren, dan vist u in de juiste vijver. Het definiëren van de doelgroepen en het uitwerken van buyer persona’s zijn onmisbare basis-voorwaarden om hier succes mee te hebben.

Het verschil tussen leads en “hot” leads

Binnen het verkoopvak worden vaak aannames gedaan, waardoor prospects regelmatig te vroeg worden beschouwd als een lead. En dat terwijl de prospect vaak nog lang niet ver genoeg is in de buyer journey om al benaderd te worden. Hot leads zijn sales qualified. Daarvan is bekend dat er interesse is, wat de status en de motivatie is van de prospect en dat hij toe is aan een afspraak. Hij wil graag nadere informatie of zelfs van je kopen. Een belangrijk verschil!

Wie kan mij helpen?

De marketing afdeling

De rol van marketing wordt hierin steeds belangrijker. Sterker nog, cruciaal! Marketing brengt samen met sales de te benaderen doelgroep in beeld, werkt de diverse buyer persona’s uit en zet gerichte (online) campagnes uit binnen de doelgroep. Met relevante content sluiten ze aan bij de behoefte van de suspect, die geïnteresseerd de artikelen leest. Dus niet de suspect irriteren met koude acquisitie of vervelende banners. Ze moeten juist verleid worden om naar u toe te komen! En zodra dat gebeurt, wordt met moderne technologie ‘getrackt’ wie de content leest. Dat is het moment dat inside sales het stokje overneemt.

Een extern bureau

  • Er zijn enorm veel (online) marketing bureaus die dagelijks werken aan online zichtbaarheid en vindbaarheid. Vakkundige professionals gespecialiseerd in het maken van campagnes. Het blijft echter beperkt tot marketing. En dan? Er komen suspects op de website, maar vrijwel altijd blijven ze onbekend. Ze kijken rond en zijn weer weg. Zonde. Want wat heeft u er nu aan gehad?
  • Koude acquisitie: Bij het genereren van nieuwe leads komt koude acquisitie vaak als eerste voorbij. De werkwijze van koude acquisitie is als volgt: Je neemt een lijst met adressen en telefoonnummers, laad deze in een systeem met een “autodialer” en laat getrainde “agents” stelselmatig alle contacten nabellen. Een goed getrainde agent is dan in staat om uit de lijst tussen de 3 en 5 procent leads te genereren. Dit kost veel tijd en enorm veel geld, omdat de conversie laag is.
  • Opleiding van uw sales afdeling: Het grote voordeel hiervan is dat je snel een effectievere sales afdeling krijgt, als je een sales afdeling hebt. Het nadeel ervan is dat business coaches erg duur zijn en niet direct leads gaan genereren. Het moet eerst heel veel geld en tijd kosten (tijd die de sales afdeling ook kan besteden aan sales) en resultaat is niet gegarandeerd. Het probleem van nieuwe leads genereren kan namelijk ook bij de marketingafdeling liggen.

Een full service partner

Bij Sellian bieden we een integrale oplossing. Omdat traffic genereren niet het doel is. Leads genereren is het doel. Dus zetten we moderne technologie in om te meten, zodat uw inside sales gericht kan targeten. Of heeft u liever dat wij dat doen? Wij laten geen kans onbenut! Geen leads die blijven liggen of verkeerde leads die binnenkomen. Sellian helpt u met het genereren van nieuwe leads.

Wilt u weten hoe we dat doen? Lees dan ons gratis whitepaper!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...
salesplan 2019 marketingplan 2019 sellian business development sales marketing

Salesplan en Marketingplan voor 2019

Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?

Calculator Acquisitiekosten berekenen

Calculator: Bereken uw acquisitiekosten

Hoe veel zou u uit mogen geven aan nieuwe klanten? Met deze online calculator kunt u eenvoudig uw acquisitiekosten berekenen!

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

tips succesvolle lead nurturing sellian marketing sales bureau acquisitie

Zorg dat uw funnel geen zandloper wordt

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!