050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Tijd om ons inzicht met u te delen over het genereren van leads.

Wat zijn interessante leads?

Het begint met de vraag wat precies interessante leads zijn. ‘Iedereen is onze klant’ gaat tegenwoordig niet meer op. Toch zijn er nog steeds veel organisaties die met hagel schieten op een willekeurige doelgroep en keer op keer teleurgesteld worden. Als u duidelijk heeft wie het ideale klantprofiel heeft en daar leads gaat genereren, dan vist u in de juiste vijver. Het definiëren van de doelgroepen en het uitwerken van buyer persona’s zijn onmisbare basis-voorwaarden om hier succes mee te hebben.

Het verschil tussen leads en “hot” leads

Binnen het verkoopvak worden vaak aannames gedaan, waardoor prospects regelmatig te vroeg worden beschouwd als een lead. En dat terwijl de prospect vaak nog lang niet ver genoeg is in de buyer journey om al benaderd te worden. Hot leads zijn sales qualified. Daarvan is bekend dat er interesse is, wat de status en de motivatie is van de prospect en dat hij toe is aan een afspraak. Hij wil graag nadere informatie of zelfs van je kopen. Een belangrijk verschil!

Wie kan mij helpen?

Waar zoekt u naar de oplossing voor dit probleem?

1. De marketing afdeling

De rol van marketing wordt hierin steeds belangrijker. Sterker nog, cruciaal! Marketing brengt samen met sales de te benaderen doelgroep in beeld, werkt de diverse buyer persona’s uit en zet gerichte (online) campagnes uit binnen de doelgroep. Met relevante content sluiten ze aan bij de behoefte van de suspect, die geïnteresseerd de artikelen leest. Dus niet de suspect irriteren met koude acquisitie of vervelende banners. Ze moeten juist verleid worden om naar u toe te komen! En zodra dat gebeurt, wordt met moderne technologie ‘getrackt’ wie de content leest. Dat is het moment dat inside sales het stokje overneemt.

2. Een extern bureau

  • Er zijn enorm veel (online) marketing bureaus die dagelijks werken aan online zichtbaarheid en vindbaarheid. Vakkundige professionals gespecialiseerd in het maken van campagnes. Het blijft echter beperkt tot marketing. En dan? Er komen suspects op de website, maar vrijwel altijd blijven ze onbekend. Ze kijken rond en zijn weer weg. Zonde. Want wat heeft u er nu aan gehad?
  • Koude acquisitie: Bij het genereren van nieuwe leads komt koude acquisitie vaak als eerste voorbij. De werkwijze van koude acquisitie is als volgt: Je neemt een lijst met adressen en telefoonnummers, laad deze in een systeem met een “autodialer” en laat getrainde “agents” stelselmatig alle contacten nabellen. Een goed getrainde agent is dan in staat om uit de lijst tussen de 3% en 5% leads te genereren. Dit kost veel tijd en enorm veel geld, omdat de conversie laag is.
  • Opleiding van uw sales afdeling: Het grote voordeel hiervan is dat je snel een effectievere sales afdeling krijgt, als je een sales afdeling hebt. Het nadeel ervan is dat business coaches erg duur zijn en niet direct leads gaan genereren. Het moet eerst heel veel geld en tijd kosten (tijd die de sales afdeling ook kan besteden aan sales) en resultaat is niet gegarandeerd. Het probleem van nieuwe leads genereren kan namelijk ook bij de marketingafdeling liggen.

3. Leads genereren met een full service partner

Omdat Traffic genereren is niet het doel, leads genereren is het doel. Bij Sellian bieden we een integrale oplossing. Dus zetten we moderne technologie in om te meten, zodat uw inside sales gericht kan targeten. Of heeft u liever dat wij dat doen? Wij laten geen kans onbenut! Geen leads die blijven liggen of verkeerde leads die binnenkomen. Sellian helpt u met het genereren van nieuwe leads.

Wilt u weten hoe we dat doen? Lees dan ons gratis whitepaper!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

De mythe van de topverkopers

Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.

aankoopproces b2b marketing sales alignment buyers journey

Auto’s verkopen zichzelf

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

Koude acquisitie gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban, als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt. Consumenten moeten eerst toestemming geven om gebeld te worden met een opt-in. Wanneer volgt de zakelijke markt?

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

wat is een whitepaper schrijven inbound marketing sales sellian

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

offerte nabellen opvolgen per mail tips sellian sales groningen

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?