sellian koude acquisitie mona keijzer sales marketingKoude acquisitie in de vorm van ongevraagde telefonische verkoop gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban. Als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt, mogen bedrijven consumenten alleen nog telefonisch benaderen als ze daar expliciet toestemming voor geven met een opt-in. Iedereen komt dus als het ware standaard in het Bel-Me-Niet Register te staan.

Met de introductie van de AVG (de nieuwe privacywetgeving) werd eind mei ‘koud e-mailen’ al verboden. Dat was slechts een waarschuwingsschot voor een compleet verbod op koude acquisitie, blijkt nu. CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch: “Net als consumenten zouden ondernemers ook beter beschermd moeten worden tegen ongewenste telefoonverkoop thuis.” En het is daarom een reële verwachting dat het verbod op ‘koud bellen’ ook gaat gelden voor B2B. Dat zal dan een enorme impact hebben op de zakelijke markt.

B2B leads genereren zonder koude acquisitie

Voor veel B2B bedrijven lijkt een verbod op koude acquisitie een doodsteek voor het genereren van leads. Want hoe benadert u dan uw prospects? Is dit het einde van het sales-tijdperk?

Absoluut niet. De telefoon pakken en ouderwets knallen lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Maar gelukkig zijn er nog andere manieren om potentiële klanten te benaderen. Want als u niet langer op zoek mag naar leads, moeten ze u nu weten te vinden.

Moderne acquisitie

Er zijn bedrijven die al jaren niet meer aan koude acquisitie doen. Bij die bedrijven zijn sales en marketing sámen verantwoordelijk voor het genereren van leads. Een krachtige online positionering en thought leadership zijn daarbij cruciaal!

Het is belangrijk dat sales op het juiste moment de lead overpakt van marketing. Maar juist bij die marketing & sales alignment gaat het vaak mis.

Benieuwd naar de mogelijkheden van moderne acquisitie? Lees er meer over in ons whitepaper!

whitepaper sales marketing stop met zoeken laat u vinden sellian groningen eelde