050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

koude acquisitie mona keijzer sellian marketing sales groningen eeldeKoude acquisitie in de vorm van ongevraagde telefonische verkoop gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban. Als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt, mogen bedrijven consumenten alleen nog telefonisch benaderen als ze daar expliciet toestemming voor geven met een opt-in. Iedereen komt dan dus als het ware standaard in het Bel-Me-Niet Register te staan.

Begin februari 2019 werd een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het verhaal. Telefonische verkopers van Essent vertelden per ongeluk in een voicemailbericht over hoe ze écht denken over de potentiële klanten.

Met de introductie van de AVG (de nieuwe privacywetgeving) werd eind mei ‘koud e-mailen’ al verboden. Dat was slechts een waarschuwingsschot voor een compleet verbod op koude acquisitie, blijkt nu. CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch: “Net als consumenten zouden ondernemers ook beter beschermd moeten worden tegen ongewenste telefoonverkoop thuis.” En het is daarom een reële verwachting dat het verbod op ‘koud bellen’ ook gaat gelden voor B2B (business-to-business). Dat zal dan een enorme impact hebben op de zakelijke markt.

B2B leads genereren zonder koude acquisitie

Voor veel B2B bedrijven lijkt een verbod op koude acquisitie een doodsteek voor het genereren van leads. Want hoe benadert u dan uw prospects? Is dit het einde van het sales-tijdperk?

Absoluut niet. De telefoon pakken en ouderwets knallen lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Maar gelukkig zijn er nog andere manieren om potentiële klanten te benaderen. Want als u niet langer op zoek mag naar leads, moeten zij u nu weten te vinden.

Moderne acquisitie

Er zijn bedrijven die al jaren niet meer aan koude acquisitie doen. Bij die bedrijven zijn sales en marketing sámen verantwoordelijk voor het genereren van leads. Een krachtige online positionering en thought leadership zijn daarbij cruciaal!

In een moderne marketing en sales strategie is het belangrijk dat sales op het juiste moment de lead overpakt van marketing. Maar juist bij die marketing & sales alignment gaat het vaak mis.

Benieuwd naar de mogelijkheden van moderne acquisitie? Lees er meer over in ons whitepaper!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Het sales vak is enorm veranderd. Toch gebruiken veel professionals nog dezelfde werkwijzen als 20 jaar geleden. Echter zijn er veel nieuwe (online) technieken om nieuwe klanten aan te trekken!

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

wat is een whitepaper schrijven inbound marketing sales sellian

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?

Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

De aandacht estafette

In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?