050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?

koude acquisitie mona keijzer sellian marketing sales groningen eeldeKoude acquisitie in de vorm van ongevraagde telefonische verkoop gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban. Als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt, mogen bedrijven consumenten alleen nog telefonisch benaderen als ze daar expliciet toestemming voor geven met een opt-in. Iedereen komt dan dus als het ware standaard in het Bel-Me-Niet Register te staan.

Begin februari 2019 werd een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het verhaal. Telefonische verkopers van Essent vertelden per ongeluk in een voicemailbericht over hoe ze écht denken over de potentiële klanten.

Met de introductie van de AVG (de nieuwe privacywetgeving) werd eind mei ‘koud e-mailen’ al verboden. Dat was slechts een waarschuwingsschot voor een compleet verbod op koude acquisitie, blijkt nu. CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch: “Net als consumenten zouden ondernemers ook beter beschermd moeten worden tegen ongewenste telefoonverkoop thuis.” En het is daarom een reële verwachting dat het verbod op ‘koud bellen’ ook gaat gelden voor B2B (business-to-business). Dat zal dan een enorme impact hebben op de zakelijke markt.

B2B leads genereren zonder koude acquisitie

Voor veel B2B bedrijven lijkt een verbod op koude acquisitie een doodsteek voor het genereren van leads. Want hoe benadert u dan uw prospects? Is dit het einde van het sales-tijdperk?

Absoluut niet. De telefoon pakken en ouderwets knallen lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Maar gelukkig zijn er nog andere manieren om potentiële klanten te benaderen. Want als u niet langer op zoek mag naar leads, moeten zij u nu weten te vinden.

Moderne acquisitie

Er zijn bedrijven die al jaren niet meer aan koude acquisitie doen. Bij die bedrijven zijn sales en marketing sámen verantwoordelijk voor het genereren van leads. Een krachtige online positionering en thought leadership zijn daarbij cruciaal!

In een moderne marketing en sales strategie is het belangrijk dat sales op het juiste moment de lead overpakt van marketing. Maar juist bij die marketing & sales alignment gaat het vaak mis.

Benieuwd naar de mogelijkheden van moderne acquisitie? Lees er meer over in ons whitepaper!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!

Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.

De waarde van een goed whitepaper

Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.

Professioneel netwerken: rendement, doel en belang

Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Mijn Customer Journey bij Tesla

Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!

Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

tips succesvolle lead nurturing sellian marketing sales bureau acquisitie

Zorg dat uw funnel geen zandloper wordt

Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.