050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of een offerte opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant uw offerte nog niet eens heeft gelezen? Of nog erger, dat de klant inmiddels de offerte van uw concurrent heeft getekend?! Het begint natuurlijk allemaal met het schrijven van een uitstekende offerte, maar de opvolging is minstens zo belangrijk. Dus wat als u digitaal over de schouder van de lezer mee kon kijken?

Goede offertes schrijven is een kunst op zich. Maar als u eenmaal de slag te pakken heeft, wordt het steeds meer een gewoonte. Het kan echter een uitdaging blijven om binnen die gewoonte iedere keer weer met een creatieve oplossing te komen. En zo is het ook vanaf het moment dat de klant uw offerte heeft ontvangen…

Offerte nabellen volgens afspraak

Wellicht heeft u een vast stramien wanneer het gaat om offertes nabellen. U kunt bijvoorbeeld van tevoren een datum en tijdstip afspreken met de klant. De kans is dan groter dat hij of zij de offerte al heeft gelezen. Of misschien kiest u ervoor om te mailen, in plaats van te bellen. Maar hoe weet u wat het beste moment is om een offerte na te bellen of op te volgen per mail?

Te vroeg met het nabellen van de offerte

Zeker als u te maken heeft met een andere ondernemer, dan is het goed mogelijk dat uw potentiële klant door alle drukte nog niet aan uw offerte is toegekomen. Zelfs als u hier van tevoren afspraken over heeft gemaakt. Er kunnen immers andere prioriteiten tussendoor komen. Dus hoe vaak gebeurt het u dat u een potentiële klant belt, en dat hij of zij nog niet naar de offerte heeft gekeken?

Te laat met het nabellen van de offerte

Daarnaast loopt u altijd het risico dat de klant ook bij de concurrent is gaan kijken. Dan wilt u natuurlijk voorkomen dat u te laat bent met het nabellen van de offerte – of met het opvolgen per mail. Veel mensen vragen immers een offerte op bij meerdere bedrijven tegelijk. Hoe zorgt u dat u opvalt in de massa?

Altijd op het juiste moment een offerte opvolgen

Tegenwoordig is het mogelijk om een offerte op te volgen precies op het moment dat deze is gelezen. Dat is geen kwestie van geluk. Want wat als u de lezer kon volgen terwijl hij of zij de offerte doorneemt? Stel dat u precies kunt zien wanneer de klant de offerte opent en hoelang hij of zij naar ieder onderdeel kijkt? Zo weet u precies op welk moment u kunt bellen!

Slimme software voor opperbeste offertes

Bij Sellian kunnen we dat voor u regelen. Wij gebruiken namelijk slimme software, onder meer om de ontvangers van offertes te volgen. Deze aanpak hoort bij een succesvolle sales strategie. Misschien is het nabellen of opvolgen van een offerte dan wel helemaal niet meer nodig. De software verstuurt namelijk ook meteen een notificatie als de klant de offerte digitaal heeft ondertekend. Kortom, we helpen u graag om opperbeste offertes uit te brengen en deals te sluiten.

Download ons gratis whitepaper om meer te leren over het centraal stellen van de klant!

Meer interessante tips ontvangen over B2B Sales en Marketing?

Sluit je gratis aan bij onze maandelijkse e-mail en ontvang onze beste tips op het gebied van B2B Sales en Marketing.


Whitepaper

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Sellian

Burgemeester J.G. Legroweg 45
9761 TA Eelde

050 - 211 20 55
info@sellian.nl

Volg ons

Wij zijn er voor u!

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken?