050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of een offerte opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Goede offertes schrijven is een kunst op zich. Maar als u eenmaal de slag te pakken heeft, wordt het steeds meer een gewoonte. Het is dan alleen niet makkelijk om binnen die gewoonte toch iedere keer weer de creatieve oplossing te vinden. En zo is het ook nadat de offerte bij de klant is beland…

Offerte nabellen volgens afspraak

Wellicht heeft u een vast stramien wanneer het gaat om offertes nabellen. U kunt bijvoorbeeld van tevoren een datum en tijdstip afspreken met de klant. Daardoor wordt de kans kleiner dat hij of zij nog niet begonnen is met lezen.

Te vroeg met het nabellen van de offerte

Maar zeker als je u maken heeft met andere ondernemers, kan het zijn dat zij hier door alle drukte nog niet aan toe zijn gekomen. Dergelijke afspraken worden lang niet altijd nagekomen. Hoe vaak gebeurt het u dat u een potentiële klant belt maar dat hij of zij nog niet naar de offerte heeft gekeken?

Te laat met het nabellen van de offerte

Bovendien houd u het risico dat de klant al bij de concurrent is gaan kijken. Dan bent u dus te laat met het nabellen van de offerte. Veel mensen vragen immers een offerte aan bij meerdere bedrijven tegelijk. Hoe zorgt u dat u opvalt in de massa?

Altijd op het juiste moment een offerte opvolgen

U kunt een offerte opvolgen precies op het moment dat het gelezen is. Dat is geen kwestie van geluk. Wat als u de lezer kon volgen terwijl hij of zij de offerte doorneemt? Stel dat u precies kunt zien wanneer de klant de offerte opent en hoelang de klant naar ieder onderdeel kijkt? Zo weet u precies op welk moment u kunt bellen.

Slimme software voor opperbeste offertes

Bij Sellian kunnen we dat voor u doen. Wij gebruiken slimme software en gespecialiseerde schrijvers om uitmuntende offertes voor uw bedrijf op te stellen en de lezer te volgen. Misschien is het nabellen of opvolgen van een offerte dan wel helemaal niet meer nodig. Daarom wordt er ook meteen een notificatie verzonden als de klant de offerte digitaal heeft ondertekend. Kortom, een opperbest offerte.

Download ons gratis whitepaper om meer te leren over het centraal stellen van de klant!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

B2B marketing sales strategie toekomst smarter business development sellian groningen

De B2B Marketing & Sales Strategie voor de Toekomst

Een marketing en sales strategie is essentieel om succesvol te zijn. In deze longread blog leggen we uit welke B2B ontwikkelingen niet mogen ontbreken in die strategie!

Accountmanagers en new business

New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

Slim verkopen en effectieve acquisitie

De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

Uzelf ontwikkelen als accountmanager

Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.

Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?

Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.

Wat zijn leads en hoe genereert u meer B2B leads?

In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Deze Engelse...

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Echter, als het gaat om sales, dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping

Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.