050-211 20 55 info@sellian.nl

Blog

Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?

Een offerte nabellen of een offerte opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?

Goede offertes schrijven is een kunst op zich. Maar als u eenmaal de slag te pakken heeft, wordt het steeds meer een gewoonte. Het is dan alleen niet makkelijk om binnen die gewoonte toch iedere keer weer de creatieve oplossing te vinden. En zo is het ook nadat de offerte bij de klant is beland…

Offerte nabellen volgens afspraak

Wellicht heeft u een vast stramien wanneer het gaat om offertes nabellen. U kunt bijvoorbeeld van tevoren een datum en tijdstip afspreken met de klant. Daardoor wordt de kans kleiner dat hij of zij nog niet begonnen is met lezen.

Te vroeg met het nabellen van de offerte

Maar zeker als je u maken heeft met andere ondernemers, kan het zijn dat zij hier door alle drukte nog niet aan toe zijn gekomen. Dergelijke afspraken worden lang niet altijd nagekomen. Hoe vaak gebeurt het u dat u een potentiële klant belt maar dat hij of zij nog niet naar de offerte heeft gekeken?

Te laat met het nabellen van de offerte

Bovendien houd u het risico dat de klant al bij de concurrent is gaan kijken. Dan bent u dus te laat met het nabellen van de offerte. Veel mensen vragen immers een offerte aan bij meerdere bedrijven tegelijk. Hoe zorgt u dat u opvalt in de massa?

Altijd op het juiste moment een offerte opvolgen

U kunt een offerte opvolgen precies op het moment dat het gelezen is. Dat is geen kwestie van geluk. Wat als u de lezer kon volgen terwijl hij of zij de offerte doorneemt? Stel dat u precies kunt zien wanneer de klant de offerte opent en hoelang de klant naar ieder onderdeel kijkt? Zo weet u precies op welk moment u kunt bellen.

Slimme software voor opperbeste offertes

Bij Sellian kunnen we dat voor u doen. Wij gebruiken slimme software en gespecialiseerde schrijvers om uitmuntende offertes voor uw bedrijf op te stellen en de lezer te volgen. Misschien is het nabellen of opvolgen van een offerte dan wel helemaal niet meer nodig. Daarom wordt er ook meteen een notificatie verzonden als de klant de offerte digitaal heeft ondertekend. Kortom, een opperbest offerte.

Download ons gratis whitepaper om meer te leren over het centraal stellen van de klant!

New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper
New call-to-action

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Lees ons gratis whitepaper

Meer interessante artikelen

b2b leads genereren crm-systeem marketing automation marketing sales sellian smarter business development

Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?

In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?

big data analyse b2b small data marketing sales sellian

Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!

Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!

Wat is een whitepaper

Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of...

Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?

Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?

Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]

In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.

Sellian Seminar - Hoe transformeert u uw commerciële organisatie

Gratis seminar “Hoe transformeert u uw commerciële organisatie?”

Het internet heeft het gedrag van klanten veranderd. Verkoopprocessen die vroeger werkten, werken nu niet meer. In ons seminar leert u hoe u daarmee omgaat!

Alles over een Blog

Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.

Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’

Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.

Accountmanagers en new business

New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!

Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?

Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.

Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn

Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.

Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?

Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?